ثبت تاریخی‌ ترین رکورد بورس

پرش روزانه شاخص بورس با 757 واحد

میهن صنعت : با افزایش 757 واحدی شاخص بورس در دو ساعت اول معاملات که معادل 2 درصد است، رکورد بیشترین جهش روزانه تاریخ این متغیر هم شکسته شد.

به گزارش میهن صنعت، رونق بازار سهام کشور روز به روز و هفته و هفته بیشتر می شود و شاخص بورس به مدد افزایش قیمت سهام شرکت های بزرگ با رکوردهای تاریخی تازه ایی مواجه می شود.

 

براساس این گزارش، در حالی شاخص بورس روز گذشته برای نخستین بار از مرز 36 هزار واحدی عبور کرد و رکورد جدیدی را به جا گذاشت که امروز هم این متغیر به روند صعودی و شتابان خود ادامه داد و با رسیدن به بالاترین رقم ممکن، موفق به ثبت رکورد دیگری شد.

 

این متغیر مهم طی دو ساعت اول با 757 واحد رشد به 36 هزار و 795 واحد رسید تا رکورد بیشترین جهش روزانه شکسته شود. چرا که پیش از این بیشترین رشد روزانه شاخص مربوط به 8 مهر با 696 واحد رشد بود و تا کنون سابقه نداشت در عرض یک روز ( در اصل طی دوساعت کاری) شاخص بورس با جهش 757 واحدی مواجه شود.

از طرفی دیگر در حالی میانگین بازدهی سرمایه گذاری در بورس طی سال جاری از مرز 41 درصد هم عبور کرد و ارزش روز بازار سهام هم به بیش از 167.7 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

دراین جهش تاریخی شرکت های فولاد مبارکه ، ملی مس، سرمایه گذاری های امید، غدیر و توسعه معادن و فلزات، گل گهر، چادرملو، نفت و گاز پارسیان،پتروشیمی پردیس و فولاد خوزستان با اثر 99 تا 31 واحدی بیشترین نقش را داشتند.

منبع :
فارس

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7767
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه