میهن صنعت گزارش می دهد؛

پشت فرمان کوییک

انتقال فنآوری به صنعت خودروسازی پرونده ای است که سال ها در ذهن متولیان صنعت خاک می خورد اما در این بین نمی شود از تلاش برخی از مهندسین در طراحی و تولید چشم پوشي كرد. با همه ی وعده های داده شده و عمل نشده خطوط تولید صنعت خودرو در حال توليد خودروهاي جديدي بوده و برخی از محصولات خودروسازی در حال شکل دادن به بازار هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، انتقال فنآوری به صنعت خودروسازی پرونده ای است که سال ها در ذهن متولیان صنعت  خاک می خورد اما در این بین نمی شود از تلاش برخی از مهندسین در طراحی و تولید چشم پوشي كرد.  با همه ی وعده های داده شده و عمل نشده خطوط تولید صنعت خودرو در حال توليد خودروهاي جديدي بوده و برخی از محصولات خودروسازی در حال شکل دادن به بازار هستند. بازار خودرو اگرچه همیشه با نوسان زیادی همراه بوده اما عرصه ی تولید در خودروسازی نمودار سینوسی نداشته و همیشه با همه ی حداقل ها مسیر خود را پا به گاز طی كرده است.


شاید صنعت خودروسازی ایران برای همگام شدن با تولیدات بزرگ دنیا فاصله داشته باشد اما مقایسه ی منصفانه ی ابزار و دانش تولید،  موضوعی است که در وارد دانستن نقد به خودروسازی کشور باید لحاظ کرد.


سایپا با کوییک می آید. خبری که قرار بود در چند ماه گذشته به گوش و چشم بازار بخورد و تنها برای ایجاد بستری مناسب جهت عرضه و قدرت خرید از نظرها پنهان شد و حالا کوییک سایپا در سردی دی ماه می تواند گرمای بازار باشد.


کوییک یک طراحی ایرانی را در قالب خویش می بیند. طراحی جدیدی که می تواند از این پس جاده های کشور را با شمایل جدید صنعت خودرو آشنا کند.


عرضه ی کوییک آن هم در شرایطی که قرار نیست خطوط تولید برخی خودروها را پا به گاز ببیند می تواند خبر خوبی برای تداوم تلاش و ایده پردازی در صنعت خودرو باشد.


آپشن های کوییک خودروی جوان پسند سایپا را به استانداردهای جهانی نزدیک مي کند. البته اگر خوشبینانه تر هم نگاه کینم می توانیم بعد از عرضه متناسب با بازار داخلی به فکر صادرات تازه از راه رسیده ی سایپا باشیم.


تفاوت کوییک با سایر خودروهای تولید داخلی در تنوع فضای داخلی خودرو است که بدون شک در نگاه اول می تواند مشتری پسند باشد، نمایشگر 7 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین و سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، خروجی USB و آینه های برقی از جمله آپشن هایی است که در طراحی این خودرو گنجانده شده است.


کوییک از موتور 1.5 لیتری و 87 اسب بخار قدرت بهره می برد و خودرويي است با ظاهري امروزي و جوان پسند كه مي تواند سهم خوبي را در بازار كسب كند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=144716
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه