مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو:

پلتفرم پژو 301 به ایران تعلق دارد

مهندس هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاحیه خط تولید پژو 301 عنوان کرد: پژو 301 با بومی سازی قطعات و پلتفرم ساخت داخل به ایران تعلق دارد و به دلیل تبعات قانونی، این خودرو با نام پژو به بازار عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهندس هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاحیه خط تولید پژو 301 عنوان کرد: پژو 301 با بومی سازی قطعات و پلتفرم ساخت داخل به ایران تعلق دارد و به دلیل تبعات قانونی، این خودرو با نام پژو به بازار عرضه می شود.

مدیر عامل ایران خودرو در ادامه افزود: پس از خروج شرکت پژو از ایران، این محصول به دلیل تیراژ بالا مورد توجه قرار گرفت که بدون اتکا به شرکت پژو و با همت متخصصان ایرانی، هم اکنون موفق به بومی سازی 60 درصد از قطعات این خودرو شدیم و هنگام تحویل به مشتریان، قطعات پژو 301 تا 80 درصد داخلی سازی خواهند شد.

یکه زارع در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار کرد: تولید این خودرو در فاز اول به 100 هزار نسخه در سال خواهد رسید وطی 4 سال آینده قرار است که 250 هزار نسخه از این خودرو در سال تولید شود.

وی با نوید اتفاق های خوب در شهریورماه سال جاری اذعان کرد: پیشرفت های زیادی در گروه خودروسازی ایران خودرو حاصل شده وبه تحقق هدف خود برای تولید یک خودروی کامل نزدیک شده ایم.

براساس گفته های مهندس یکه زارع، حدود 36 میلیون یورو در ساخت بدنه پژو  301 سرمایه گذاری شده و در مجموع 50 تا 60 میلیون یورو برای این پروژه اختصاص داده شده است.

مدیر عامل ایران خودرو در پایان، در رابطه با خودروهای مانده در کف کارخانه عنوان کرد: هدف اصلی ما برطرف کردن نواقص این خودروها است و روند نزولی موجودی خودروهای مانده در کف کارخانه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180527
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه