«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

پورشه ماکان الکتریکی توربو با قدرت 700 اسب بخار

شرکت خودروسازی پورشه خبر عرضه نسخه الکتریکی ماکان را تایید کرده اما اطلاعاتی در خصوص مشخصات و جزییات آن منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی پورشه خبرعرضه نسخه الکتریکی ماکان را تایید کرده اما اطلاعاتی در خصوص مشخصات و جزییات آن منتشر نشده است.

براساس گفته های مدیر طراحی خودروهای اس یو وی پورشه، نسخه تمام الکتریکی ماکان در کنار مدل درون سوز (موتور احتراق داخلی) عرضه خواهد شد زیرا برخی از مشتریان تمایل به خرید نسخه تمام الکتریکی ماکان ندارد و با ارائه دو مدل به نیاز تمام مشتریان پاسخ داده می شود.

پورشه ماکان الکتریکی کاملا با نسل قبلی خود متفاوت ظاهر شده و براساس پلتفرم تکامل یافته نسل جدید تایکان ساخته می شود. ماکان الکتریکی از پلتفرم الکتریکی پریمیوم (PPE) گروه فولکس واگن بهره خواهد برد که در واقع مدل اصلاح شده ی پلتفرم J1 تایکان است.

توسعه ماکان الکتریکی همانند مدل تایکان بامشکلاتی مواجه است که از جمله می توان به وزن باطری و آیرودینامیک اشاره کرد. مدیر طراحی شاسی بلندهای پورشه عنوان کرد: این خودرو تازه وارد علیرغم استفاده از یک پلتفرم متفاوت، DNA نسل پیشین خود رابه ارث برده و همچنان به عنوان اسپرت ترین مدل در این کلاس شناخته می شود.

وی افزود، نسخه قدرتمند پورشه ماکان 2020 با عنوان توربو و توربو S معرفی شده و قادر به تولید 700 اسب بخار قدرت و گشتاور 1,017 نیوتون متر است. این خودرو الکتریکی نیز همانند تایکان نیرو را از دو موتور در هر اکسل به چهار چرخ منتقل می کند .

پیش بینی می شود که پورشه باطری های لیتیوم یونی رایج را با 20 الی 25 درصد کارایی بیشتر معرفی کند اما گام بعدی پورشه در این راستا تولید باطری های حالت جامد است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187222
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه