میهن صنعت

پورشه پانامرا، شیک به معنای واقعی + ویدئو

پلت فرم های تازه، موتورهای bi-turbo ، کابین های دیدنی و جذاب، اما در نگاه اول به چه چیزی فکر می کنید؟

با نسخه دوم از پورشه بانامرا آشنا شوید.

پورشه در نسخه جدید پانامرا از پلتفرم MSB  استفاده می‌کند. این پلتفرم قابلیت انطباق و همسان سازی با سه نوع فاصله‌ی محوری را دارد که دو مورد از آن‌ها در پانامرای جدید استفاده شده‌ است.

پورشه برای سبک‌ تر کردن و مقاوم ساختن بیشتر بدنه‌ی این خودرو از مواد چندگانه (multi-material) استفاده کرده است. ۳۱ درصد بدنه‌ی این خودرو از آلومینیوم و ۳۱ درصد دیگر نیز از فولاد بور مقاوم‌ شده ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پورشه پاناراما توربو از 520 اسب بخار قدرت برخوردار است و گشتااور آن نیز 516 پوند بر فوت است که این قدرت و گشتاور حاصل موتور توربوی V8 آن است. ترکیب پاناراما و موتور توربو مساوی با یک ابرخودرو و از این خودرو میتوان با نام لوکس پرقدرت یاد کرد.
 

گیربکس اتوماتیک 7 سرعته این خودرو نیروی موتور را بین هر چهار چرخ تقسیم میکند.

سرعت 0 تا 100 این خودرو 3.8 ثانیه است و پورشه حداکثر سرعت 306 کیلومتر در ساعت را برای این خودرو تخمین زده است.
در مدل های مجلل، پورشه تقریبا 6 اینچ بیشتر به اتاق عقب خوردو اختصاص داده تا راحتی بیشتری را برای کسانی که پشت راننده مینشینند فراهم کند.

نسل جدید پورشه از تجهیزات آیرودینامیکی فعال بهره‌مند است. در بخش جلویی خودرو از جلوپنجره‌ی فعال استفاده شده و عملکرد آن به این شکل است که در سرعت‌های بالاتر ورودی هوای جلوپنجره بسته می‌شود تا آیرودینامیک خودرو بهبود یابد.

نمایی از بال عقب خودرو

در بخش عقبی خودرو از بال عقب فعال استفاده شده است. این بال فعال در هنگام بسته بودن ورودی هوای چلوپنجره در وضعیت Eco قرار دارد اما با عبور از سرعت ۱۹۹ کیلومتر بر ساعت به وضعیت Max تغییر وضعیت داده و ارتفاع خودرو نیز چند میلی‌متری کاهش می یابد. در مدل پانامرا توربو، بالچه‌ی عقب از نوع چند تکه و با ابعادی دو برابر بزرگ‌تر از مدل معمولی است.

در پایان ویدئویی از این خودروی شیک را می بینیم :

 

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87983
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه