میهن صنعت :

پیشتازی ایران در تولید از میدان نفتی یادآوران

میهن صنعت : تولید نفت خام از یک میدان مشترک با کشور عراق تا دی ماه امسال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هادی نظرپور- مجری طرح توسعه میدان نفتی یادآوران- با اشاره به این که طبق برنامه توسعه این میدان در فاز اول تولید روزانه ۸۵ هزار بشکه نفت خام هدف گذاری شده است اعلام کرد: با توجه به انجام بخش عمده فعالیت های فاز اول توسعه این میدان، تولید روزانه نفت یادآوران در دی ماه امسال به ۵۰هزار بشکه افزایش می یابد.

 

او با اعلام این که تولید فعلی از این میدان مشترک ۲۵ هزار بشکه در روز است گفت: تاکنون بیش از هشت میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت از میدان مشترک یادآوران برداشت شده است.

 

مجری طرح توسعه میدان یادآوران در مورد فعالیت های حفاری انجام شده در میدان یادآوران توضیح داد: در فاز اول توسعه، حفاری ۵۵ حلقه چاه در دستور کار قرار دارد که این کار تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

 

نظرپور در مورد پیشرفت فعالیتهای سطح الارضی میدان یادآوران هم گفت: این فعالیت ها شامل احداث تاسیسات سرچاهی، خطوط لوله جریانی، خطوط لوله صادراتی و کارخانه بهره برداری است که پیشرفت کار در ساخت کارخانه بهره برداری به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

 

آغاز فعالیتهای فاز دوم همزمان با فاز اول

 

وی از آغاز مطالعات MDP فاز دوم توسعه میدان یادآوران خبر داد و یادآور شد: با توجه به این که این میدان با کشور عراق مشترک است برخی فعالیت های فاز دوم نیز همزمان با فعالیت های توسعه ای فاز اول پیگیری می شود.

 

به گزارش ایسنا، توسعه میدان مشترک یادآوران در سه فاز برنامه‌ریزی شده است که در فاز نخست، تولید روزانه 85 هزار بشکه نفت طی مدت 48 ماه پس از زمان مؤثر شدن قرارداد بود و این زمان بر اساس قرارداد قابل تمدید به 59 ماه نیز است. در فاز دوم طرح توسعه میدان یادآوران تولید 180هزار بشکه و در فاز سوم نیز دستیابی به مجموع تولید 300 هزار بشکه نفت سبک و سنگین پیش‌بینی شده است.

 

میدان نفتی یادآوران در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر، در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به صورت شمالی- جنوبی در گستره نوار مرزی ایران و کشور عراق واقع شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23200
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه