«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

پیشرانه رنو بر روی A کلاس

دیتر زتچه مدیرعامل دایملر که چند ماه قبل بعد از 40 سال فعالیت در صنعت خودرو و 13 سال مدیریت در مرسدس بنز خود را بازنشسته کرد در یک مصاحبه‌ای اعلام کرده است برند پیشرانه برای مشتریان اهمیتی ندارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دیتر زتچه مدیرعامل دایملر که چند ماه قبل بعد از 40 سال فعالیت در صنعت خودرو و 13 سال مدیریت در مرسدس بنز خود را بازنشسته کرد در یک مصاحبه‌ای اعلام کرده است برند پیشرانه برای مشتریان اهمیتی ندارد.زتچه در ادامه صحبت‌های خود گفت: مرسدس با شرکت رنو برای تامین پیشرانه قراردادی را امضا کرد که به موجب آن فروش A کلاس افزایش دو برابری را تجربه کرد. در اصل برای خریدار عام، شرکت سازنده پیشرانه مهم نیست و تنها از آن بازدهی می‌خواهند.

اما برای طرفداران اصلی برند مهم است که پیشرانه خودروی خود ساخت همان برند باشد. در سیستم‌های خودران نیز همین اتفاق افتاده است و مشتریان اهمیتی به اینکه چه شرکتی این سیستم را طراحی و ساخته است نمی‌دهند و به همین علت مرسدس با دیگر شرکت‌ها بر سر این موضوع به تفاهم رسیده و قرارداد مشترک امضا کرده است. این سخنان از دهان کسی خارج شده که موفقیت‌های شرکتش بر اساس مهندسی پیشرفته و دقیق آن شکل گرفته است. همکاری بین خودرو سازان چیز جدیدی نیست و آنها برای کاهش هزینه در زمینه‌های اشتراک شاسی و پلتفرم، سیستم‌های خودران، پیشرانه، سیستم‌های ارتباطی و.. همکاری می‌کنند. زتچه در ادامه مصاحبه خود گفت: اگر ما پیشرانه رنو را بر روی A کلاس قرار می‌دهیم این بدین منظور نیست که A کلاس دیگر یک بنز در رده پرمیوم نیست.

بسیار نکته مهندس در A کلاس وجود دارد که می‌توان ثابت کرد این یک مرسدس است. خودروسازان در سراسر جهان با چالش و چالش درست کنندگان جدید رو به رو هستند. کمپانی‌هایی مانند تسلا و اوبر توقعات و انتظارات مشتریان را تغیر و افزایش دادند و کمپانی‌های قدیمی مانند دایملر، جنرال موتور، تویوتا و … سعی دارند که این انتظارات را برآورده و در عین حال امکانات جدیدی را بر روی خودرو‌های خود سوار و معرفی کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181966
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه