مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه

پیشنهاد افزایش نرخ عوارض آزادراه ها

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه گفت: پیشنهاد شده نرخ عوارض آزادراه‌ها به طور میانگین ۲۸درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، خیراله خادمی افزود: این افزایش نرخ دو ساله است طوری که در سال 1400 افزایش نرخ عوارض آزادراه ها نداشتیم و در حال حاضر چنانچه اعلام شود تا بهار سال 1402 این رقم باقی خواهد ماند و این نرخ هم برای دو سال کاملاً معقول است.

خادمی گفت: دغدغه‌ای درباره برخی از آزادراه‌ها از جمله آزادراه تهران– شمال وجود دارد، زیرا برخی از قطعات برای اخذ عوارض اضافه شده که قرار است کمیته‌ای برای بررسی بیشتر در این زمینه تشکیل شود.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه گفت: جداول نرخ عوارض را به کمیته بررسی ارائه دادیم و امیدواریم هرچه زودتر نرخ عوارض اعلام شود.

خادمی درباره طولانی شدن زمان ساخت آزادراه تهران -شمال (بیش از 20سال) افزود: ساخت آزادراه تهران -شمال در چند سال اخیر خوب پیشرفت کرده و واقعیت این است که اگر حجم کار و نوع بهره برداری و اقداماتی که در این آزادراه صورت گرفته را ببینید در مقایسه با زمان صرف شده برای ساخت طرح، قابل تقدیر است.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه گفت: ساخت منطقه 1 در مدت 5 سال با یک رکورد کاری در مهندسی ایرانی صورت گرفته و ادامه آن در منطقه 2 نیز با تونل البرز که یکی از طولانی‌ترین تونل‌های کشور است بسیار مناسب پیشرفت کرده است.

خادمی در ادامه افزود: مابقی ساخت منطقه 2 همزمان در حال انجام است و از 22 کیلومتر منطقه دو، 85 درصد آن تونل و پل است که تلاش ما این است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم قطعه 2 تا پایان سال تکمیل شود، اما به علت افزایش قیمت‌ها ممکن است این قطعه تا پایان سال به بهربرداری نرسد.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه در پاسخ به این سوال که آیا طول زمان باعث فرسوده شدن این طرح نشده است گفت:در منطقه 1 به علت اختلافاتی که با سرمایه گذار چینی وجود داشت ساخت طرح با تعویق مواجه شد، اما بعد از خروج سرمایه گذار چینی در 4 الی 5 سال توانستیم منطقه یک را به بهره برداری برسانیم./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=251278
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه