«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

پیشگامی وزارت صنعت در شعار سال/ رونق تولید در مسیر موفقیت است

روزهای سخت تولید در حال سپری شدن بوده و آنطور که به نظر می رسد لباس تازه عروس آمریکایی که مهریه اش تحریم سخت ایران و به زانو در آوردن چرخه تولید در سرزمین آرش کمانگیر بود، رنگ باخته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روزهای سخت تولید در حال سپری شدن بوده و آنطور که به نظر می رسد لباس تازه عروس آمریکایی که مهریه اش تحریم سخت ایران و به زانو در آوردن چرخه تولید در سرزمین آرش کمانگیر بود، رنگ باخته است.

 
با آغاز سال 1398 رهبر معظم انقلاب در اقدامی هوشمندانه سال جاری را به نام "رونق تولید" نام گذاری کردند و همین نام برای سربازان اقتصادی کشور کافی بود که حمایت از تولید را در دستور کارخود قرار دهند.
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در بیانات روز اول عید سال 1398 در همین رابطه فرمودند: امسال، مسئله محوری و اصلی، مسئله «تولید» است، زیرا اگر تولید جریان یابد، هم مشکلات معیشتی و اشتغال حل می‌شود، هم موجب استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد و حتی می‌تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف کند، بنابراین من شعار امسال را «رونق تولید» قرار دادم.
 
آنچه که مشخص است اقدامات موثر صورت گرفته در این حوزه است تا جایی که در همین رابطه رهبر معظم انقلاب در دیداری 3 ساعته با هزاران نفر از اساتید و اعضای هیأت های علمی دانشگاهها، با ابراز خرسندی از اقدام وزارت صنعت،معدن و تجارت در اعلام فهرست مشکلات و نیازهای این بخش خاطرنشان کردند: «حالا ما ظاهراً چند هفته‌ی قبل بود، صحبت کردیم که دستگاه‌های مختلف، نیازهای علمی خودشان را فهرست کنند؛ خوشبختانه وزارت صنعت فهرست کرد، ارائه کرد، در رسانه‌ی ملّی هم ارائه شد.»
 
برکزاری نمایشگاه فرصت های ساخت داخل یکی از مهمترین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای منویات رهبری بود. نمایشگاهی که برای اولین بار در ایران با محوریت تقاضا برگزار شد و بیش از ۲۱۰ شرکت بزرگ و فرادستی در حوزه‌های خودرو و قطعات، لوازم خانگی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و نفت، گاز و پتروشیمی در این نمایشگاه شرکت کردند و از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها دعوت شد تا برای رفع نیازهای بخش تولید پیشگام شوند.
 
14 برنامه و اقدام مهم و تاثیر گذار به ویژه در موضوع تعمیق ساخت داخل در بخش خودرو، احیای کارخانه های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، تسهیلات ویژه به بخش تولید و البته راه اندازی سامانه های مختلف برای بهبود عملکرد تولیدگران و هدفمند شدن برنامه ی رونق تولید در راستای ایجاد دولت الکترونیک بخش دیگری از اقدامات موثر وزارت صنعت در این راستا بوده است.
 
همچنین دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش معدن از دیگر اقدامات مهم وزیر صنعت است. رضا رحمانی به دنبال واگذاری سهام معادن به بخش خصوصی است که این اقدام نیز اگر پیگیری شود گام موثری در مبحث رونق تولید برداشته خواهد شد.
 
وزارت صنعت سعی دارد تا با ایجاد ارتباط موثر با بخش های اقتصادی و صنعتی کشور روند رونق تولید را بهبود ببخشد. روندی که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته که ایشان به صراحت در ابتدای درس خارج فقه خود فرمودند: «خبرهای خوبی هم در زمینه‌های گوناگون تولید و رونق تولید میرسد؛ حالا ان‌شاءالله اثراتش را بعداً مردم خواهند دید. کارهای خوبی دارد انجام میگیرد؛ غفلتهایی شده است، کوتاهی‌هایی شده، امّا حالا حرکتها، بحمدالله حرکتهای به سمت اهداف مطلوب است؛ اینها ان‌شاءالله دارد انجام میگیرد.»
 
قدرت نمایی تولیدگران داخلی هرچند کم و کاستی هایی نیز داشته اما آنچه که مشخص است با رشد صادرات کالاهای غیرنفتی، تعجب کاخ سفیدی ها برانگیخته شده است. حال تا رسیدن به هدف نهایی در تولید ایرانی چند قدمی بیشتر باقی نمانده که باید بخش های مختلف کشور دست به دست هم دهند و در کنار دولت در جهت رفع مشکلات داخلی برآیند که این خود اساس اصلی ایجاد رونق تولید، اشتغال و به جریان افتادن بیش از پیش بازار تولیدات ایرانی است.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=185997
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه