دبیر انجمن خودروسازان ایران :

پیشی گرفتن واردات خودرو از واردات قطعات

میهن صنعت : احمد نعمت‌بخش، با بیان این مطلب اظهار کرد: برای اولین بار در سال جاری در مهرماه حجم واردات خودرو بیشتر از واردات قطعات منفصله برای تولید خودرو در کشور بوده است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، احمد نعمت‌بخش، با بیان این مطلب اظهار کرد: برای اولین بار در سال جاری در مهرماه حجم واردات خودرو بیشتر از واردات قطعات منفصله برای تولید خودرو در کشور بوده است.

وی ادامه داد: طبق آمار گمرک در مهرماه امسال ارزش خودروهای وارداتی 90 میلیون دلار بوده در حالی که در همین مدت ارزش قطعات خودرویی وارداتی 80 میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط شاهد آزادسازی واردات خودرو با حجم موتور تا 2500 سی.سی تحت عنوان خودروهای کم‌مصرف هستیم، خاطرنشان کرد: طبق عرف رایج، خودروهای با حجم موتور کمتر از هزار سی.سی کم مصرف محسوب می‌شوند بنابراین مشخص نیست چگونه خودروهای با حجم موتور تا 2500 سی.سی را کم مصرف محسوب کرده‌اند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: جای تاسف است که تحت تاثیر این تصمیمات و در سالی که حمایت از تولید ملی نامگذاری شده، واردات خودرو از واردات قطعات منفصله مورد نیاز تولید خودرو در داخل کشور پیشی گرفته است.

نعمت‌بخش تصریح کرد: خودروسازان و قطعه‌سازان با مشکلاتی برای تامین ارز مبادلاتی مواجه هستند. تفاهم‌نامه منعقده با وزارت نفت برای تامین ارز مورد نیاز در اروپا نیز تاکنون اجرایی نشده است بنابراین در چنین شرایطی اولویت تامین ارز نه با واردات بلکه با تولیدکنندگان داخلی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6958
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه