میهن صنعت :

پیش‌بینی اخراج 3 تا 4 هزار کارمند در سیستم بانکی اسپانیا

میهن صنعت : اتحادیه‌های بانکی اسپانیا انتظار دارند تا هزاران فرصت شغلی در سال 2013 از سیستم بانکی این کشور کنار گذاشته شوند.

به گزارش میهن صنعت به نقل از رویترز، این کنار گذاری‌ها با تعدیل تعداد کارمندان بزرگترین بانک اسپانیا، سانتاندر، و در پی ادغام آن با شعبه فرعی بانستو، در سال جدید میلادی آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اتحادیه های بانکی اسپانیا اعلام کردند در نتیجه این ادغام، انتظار می‌رود بیش از 3 تا 4 هزار نفر از کارمندان بانک شغل خود را از دست بدهند.

 این گزارش افزود اتحادیه های بانکی این کشور از هفته آینده مذاکرات خود را با این بانک آغاز می کنند.

در حالی که از هر چهار اسپانیایی یک نفر بیکار است، اخراج کارمندان بیشتری در سیستم بانکی اسپانیا می تواند به تشدید بحران بیکاری این کشور دامن بزند.

بانک بانکیای اسپانیا نیز پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد بیش از 6 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند. این در حالی است که سایر بانکهای ملی شده اسپانیا نیز برنامه کاهش تعداد نیروی کار را میان اولویتهای خود قرار داده اند.

اتحادیه های بانکی اسپانیا پیش بینی کرده اند امسال، تنها در بخش مالی این کشور بیش از 12 هزار نفر شغل خود را از دست خواهند داد.

از اواسط سال 2008 میلادی تا کنون، بیش از 35 هزار نفر در بخش مالی اسپانیا از کار اخراج شده اند. اسپانیا تا کنون 40 میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا دریافت کرده است تا سیستم مالی خود را سرو سامان دهد.

بانک سانتاندر ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد بانک بانستو را با 110 سال سابقه فعالیت در خود ادغام کند. در پی اجرای این اقدام، بیش از 700 شعبه این بانک تعطیل خواهند شد.

این مساله موجب کاهش هزینه ها و اخراج تعداد زیادی از کارمندان این بانک خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8871
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه