میهن صنعت:

پیش‌بینی افزایش قیمت سنگین‌وزن‌های خودرویی

میهن صنعت: یک تولیدکننده خودروهای تجاری گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروهای تجاری در سال جاری حدود 10 درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت،  به نقل از ایسنا ناصر اسفنجی – مدیرعامل ارس خودرو دیزل – در گفت‌وگویی اظهار کرد: قیمت خودروهای تجاری رأساً از سوی تولیدکنندگان تعیین شده و شورای رقابت دخالتی در این حوزه ندارد.

 

وی با بیان اینکه در سال جدید تعرفه واردات قطعات سی‌کی‌دی بین پنج تا 10 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: همچنین مالیات بر ارزش افزوده نیز با رشد یک درصدی، از هشت به 9 درصد افزایش یافته است.

 

مدیرعامل ارس خودرو دیزل ادامه داد: علاوه بر آن میزان حقوق و دستمزد پرسنل نیز 17 درصد و نرخ ارز مبادله‌ای نیز بین 16 تا 17 درصد افزایش یافته است.

 

وی افزود: بنابراین برای جبران رشد هزینه‌های تولید باید قیمت خودروهای تجاری حدود 10 درصد افزایش یابد که البته این افزایش قیمت منوط به کشش بازار خواهد بود.

 

اسفنجی با بیان اینکه تولید این شرکت در سال گذشته با رشد بالایی به 4421 دستگاه رسید، تصریح کرد: در صورت رفع برخی ابهامات و راه‌اندازی طرح‌های عمرانی رشد تولید در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71623
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه