ارز کار دست خودروسازان داد

چالش دوباره در تولید خودرو

میهن صنعت : طی دو هفته اخیر و به دنبال افزایش مجدد قیمت مواد اولیه مشکلات صنعت قطعه سازی تشدید شده است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به اینکه به نظر می رسد آغاز روند صعودی نرخ ارز صنعت خودروسازی را بیش از پیش با مشکلات گذشته درگیر خواهد کرد، اظهار داشت: روند صعودی قیمت ارز باعث شده تا قطعه سازان و خوروسازان در تامین مواد اولیه دچار مشکل شوند که تداوم این امر تولید را درگیر مشکلات قبلی خواهد کرد و روند بهبود تولید خودرو طی یک ماهه اخیر را متوقف خواهد کرد.

ساسان قربانی با تاکیید بر اینکه هنوز مشکل نقدینگی خودروسازان و قطعه سازان رفع نشده است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون قطعه سازان و خودروسازان موفق به دریافت ارز دولتی نشده و ناگزیر به تامین ارز مورد نیاز خود از طریق بازار آزاد هستند بنابراین در شرایطی که نرخ ارز افزایش یافته مسلما نیاز نقدینگی واحدهای تولیدی نیز بیشتر شده است.

قربانی افزود: با گذشت بیش از هشت ماه از مصوبه ارائه تسهیلات 2 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان، با وجود وعده و وعیدهای بسیار هنوز این تسهیلات پرداخت نشده است.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران تصریح کرد: اگرچه در چند هفته اخیر تیراژ تولید خودرو اندکی افزایش یافته، اما در صورت حل نشدن مشکلات امیدی به بهبود وضعیت صنعت خودرو وجود نخواهد داشت.

قربانی کلید اصلی رفع مشکل صنعت خودرو را تامین نقدینگی و برطرف کردن مشکل ارزی واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: در این شرایط باید تکلیف تولیدکننده با ارز مشخص باشد بدین معنی که با حذف انواع ارز مرجع و مبادله ای، همزمان هم ارز نرخی و آزاد و هم قیمت خودرو آزاد شود.

دبیر انجمن قطعه سازان ایران خواستار حل مشکلات کمبود نقدینگی، تامین ارز و مواد اولیه داخلی و پرداخت تسهیلات بانکی به قطعه سازان و خودروسازان برای افزایش تولید خودرو شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8818
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه