میهن صنعت :

چرایی رونمایی زودتر از موعد خودرو در ایران؟

خودروسازان داخلی در حالی از محصولات جدید خود چندین سال قبل از عرضه به بازار رونمایی می‌کنند که خودروسازان بزرگ جهانی این کار را یک تا سه ماه قبل از عرضه این محصولات به بازار انجام می‌دهند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، خودروسازان ایرانی بعضا تحت تاثیر برخی مصلحت‌اندیشی‌ها و فشارهای بیرونی مجبور به انجام اقداماتی می‌شوند که از نظر استانداردهای جهانی این صنعت مردود محسوب می‌شود.
یکی از این اقدامات نحوه رونمایی و عرضه محصولات جدید به بازار است.
طبق عرف موجود، خودروسازان بزرگ جهانی از محصولات جدید خود یک تا سه ماه قبل از عرضه رونمایی می‌کنند که دلیل آن نیز عرضه یک محصول کامل و بدون اعمال تغییرات به بازار است، اما خودروسازان داخلی گاهی محصولی را رونمایی کرده و یک، دو یا سه سال بعد آن را عرضه و وارد بازار می‌کنند.
دلیل اصلی این اقدام خودروسازان داخلی نیز بعضا فشارهای بیرونی است که به خودروساز وارد می‌شود.
به نوشته ایسنا، در مواردی نیز مدیریت ارشد خودروساز سعی دارد از رونمایی زودهنگام یک محصول برای موفق نشان دادن مدیریت خود استفاده کند. در چنین مواردی یک خودرو بسیار زودتر از موعد مقرر رونمایی شده و باز هم تحت همین فشارها زودتر از آنکه تست کیفی و فنی آن به طور 100 درصدی انجام و به تایید برسد، تجاری شده و روانه بازار می‌شود.
در این موارد دیده شده که یک خودرو جدید داخلی پس از آنکه تولید و روانه بازار شد، باز هم دارای معایب و ایرادات اساسی بوده و مجددا در چندین مرحله مورد اصلاح فنی و کیفی قرار می‌گیرد.
بنابراین در این شرایط اگر خودروسازان داخلی بتوانند فارغ از فشارهای بیرونی و منافع زودگذر برخی مدیران، فرآیند تولید و عرضه محصولات را انجام دهند، خواهند توانست به استانداردهای جهانی این صنعت نزدیک‌تر شده و محصولات با کیفیت‌تری را تولید و روانه بازار کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2627
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه