میهن صنعت:

چرا اوباما آی‌فون ندارد؟

میهن صنعت: باراک اوباما می‌گوید به دلایل امنیتی اجازه داشتن و استفاده از گوشی آی‌فون را ندارد و به جای آن باید به دلیل رمز‌نویسی قوی و کنترل امنیتی بالا، از گوشی بلک‌بری استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به دلایل امنیتی باید تنها از گوشی بلک‌بری،‌برندی محبوب در آمریکا استفاده کند و اجازه داشتن آی‌فون را ندارد زیرا بلک‌بری نسبت به سایر اسمارت‌فون‌ها از کنترل سازمانی و امنیت بالاتری برخوردار است.

گوشی بلک‌بری اوباما ایمیل‌ها و پیامک‌ها را از مسیر سروری ویژه به نام BES ارسال و دریافت می‌کند، و پیش از آن هر ایمیل و پیامک برای اطمینان از عاری بودن از هرگونه بد‌افزار و ویروس کنترل و بررسی می‌شوند. هر بلک‌بری وابسته به یک سازمان می‌تواند از قوانین امنیتی خاص خود برخوردار باشد و بلک‌بری اوباما که وابسته به کاخ سفید است، قطعا توسط دشوارترین قوانین امنیتی کنترل می‌شود.

اما بلک‌بری‌های معمولی موجود در بازار ایمیل‌ها و پیامک‌ها را از مسیر سروری مخصوص خود شرکت بلک‌بری ارسال و دریافت می‌کنند،‌ سروری که خارج از آمریکا بوده و از کنترل کاخ سفید و NSA نیز خارج است.

گفته می شود اوباما در سال 2009 و چند ماه پس از انتصابش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، یک گوشی بلک‌بری 8830 ویژه را از شرکت RIM دریافت کرد که از نرم‌افزار رمزگذاری صوتی، محصول سازمان امنیت ملی آمریکا برخوردار بوده و احتمال وجود دیگر انواع نرم‌افزارهای امنیتی غیرقابل نفوذ نیز برروی این گوشی وجود دارد.

با این‌همه به گواه تصاویری که طی این سال‌ها از اوباما به ثبت رسیده‌اند، وی بارها گوشی خود را تغییر داده و تنها نکته ثابت درباره گوشی‌های رئیس‌جمهور، بلک‌بری بودن آنها است.

دیگر تصاویر نشان می‌دهند که اوباما در خارج از کاخ سفید و یا لیموزین ویژه‌اش از بلک‌بری مشهورش استفاده نمی‌کند و گوشی‌های متفاوتی به دست دارد،‌ از این رو این احتمال وجود دارد که وی در داخل کاخ سفید و خودروی ویژه‌اش از شبکه موبایل خاصی برخوردار باشد که خارج از این موقعیت‌ها اجازه استفاده از آن را ندارد.

به گزارش همشهری باوجود اینکه باراک اوباما شانس داشتن گوشی آی‌فون را نداشته‌است،‌اما چند سال پیش یک دستگاه آی‌پد را از استیو‌جابز،‌بنیانگذار فقید شرکت اپل دریافت کرد که ظاهرا تنها می‌تواند از آن برای اتصال به شبکه وای-فای کاخ سفید استفاده کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33872
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه