«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

چرا مدیران رنوپارس ممنوع الخروج نشدند؟/ بازار ایران را قهوه خانه فرانسوی ها نکینم

بر اساس شنیده ها بسیاری از مدیران ارشد این شرکت جذب رنو فرانسه شده اند، در شرایطی که هنوز حجم زیادی از تعهدات آنان به خودروسازان داخلی مانده است. اما باید این پرسش مطرح شود که چگونه مقدمات خروج این مدیران از کشور فراهم شده است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خروج آمریکا از برجام اگرچه پیامدهای ناخوشایندی در صنعت خودرو کشور داشت، اما به واقع چیزی از ارزش های نداشته بدعهد فرانسوی کم نکرد و بازهم اولین شرکت هایی که خاک ایران را به مقصد پاریس ترک کردند، خودروسازان فرانسوی بودند!!!

تحریم مجدد صنعت خودرو ایران که پس از خروج قمارباز آمریکایی از برجام صورت گرفت، دست خودروسازان داخلی را در پوست گردو گذاشت تا جایی که رنو پارسی ها وقیحانه زیر ۱۲۰ هزار تعهد خود زده اند و تا این لحظه نیز پاسخگوی هیچ نهادی نیستند.

قطع همکاری رنو پارس با طرف ایرانی که قرار بود به عنوان تامین کننده اصلی قطعات رنو در ایران فعالیت کند باعث شده تا بیش از ۳۶۰۰۰ خودرو فروخته شده از خانواده رنو لنگ قطعه بماند. موضوعی که تا این لحظه شرکت رنو پارس نسبت به آن هیچ واکنشی نشان نداده و گویا قصد این کار را هم ندارد.

متاسفانه حجم زیادی از تعهدات خودروسازان مربوط به خودروهای فروخته شده از خانواده رنو است. در این شرایط که رنو از ارسال قطعه به ایران خودداری کرده، خودروسازان داخلی مانده اند با حجم زیادی از شکایات مشتریان چه کنند؟ تعهدی که رنو پارس به آن عمل نمی کند و عملا مردم و خودروسازی ایران را مقابل یکدیگر قرار داده است.

شرکت رنو پارس این روزها در حالی از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کرده است که مدیرعامل این شرکت پیش از آغاز مجدد تحریم ها، زمانی که سرخوش از بازگشت مجدد به بازار ایران بودند قول داده بود در صورت تحریم مجدد، بازار ایران را ترک نکند!!!

نکته قابل تامل اینجاست که چرا مدیران رنو پارس در ازای تعهدی که به کشورمان دارند هیچگونه واکنشی نشان نمی دهند؟ دلیل این همه بی تفاوتی چیست ؟

بر اساس شنیده ها بسیاری از مدیران ارشد این شرکت جذب رنو فرانسه شده اند، در شرایطی که هنوز حجم زیادی از تعهدات آنان به خودروسازان داخلی مانده است. اما باید این پرسش مطرح شود که چگونه مقدمات خروج این مدیران از کشور فراهم شده است؟ چرا ترتیبی داده نشد تا حداقل مدیران ایرانی این شرکت امکان خروج از ایران را نداشته باشند؟

به گزارش خبرنگار «میهن صنعت»، قرارداد پسابرجامی رنو بیشتر شبیه کاغذ پاره به نظر می رسد چراکه با وجود عدم تعهد رنو و شرکت رنوپارس با طرف های ایرانی، مدیران این شرکت بدون هیچگونه مواخذه ای خاک ایران را ترک می کنند.

صنعت خودرو ایران فراز و نشیب های فراوانی داشته و بارها و بارها تا مرز نابودی رفته اما دوباره جان گرفته و به راه خود ادامه داده است. مشکلات پیش روی صنعت خودرو ایران بازهم مرتفع خواهد شد و اینبار هوای آفتابی جاده مخصوص جای فرانسوی ها نخواهد بود!!!

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=172318
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه