میهن صنعت :

چرخ صنعت خودروسازی کشور حرکت نمی کند

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه انتظار کاهش قابل توجه در تعرفه واردات خودرو را نداشته باشیم،گفت:صنعت خودرو سازی ما تحت فشار آفت سنتی بودن درجا می زند چراکه فناوریهای روز دنیا در آن نقش و جایگاهی ندارد در نتیجه خودروهای تولید داخل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهروز نعمتی،عضو هیئت رییسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد صنعت خودرو در دولت یازدهم گفت: حرکت هایی آغاز شده که می تواند مثمر ثمر باشد اما واقعیت این است که برای شروع هر حرکتی باید خودرو سازی ما از فرم سنتی خارج و صنعت به روز تبدیل شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: صنعت خودرو سازی ما تحت فشار این آفت درجا می زند چرا که فناوری های روز دنیا در صنعت خودرو سازی ما نقش و جایگاهی ندارد در نتیجه نباید توقع داشته باشیم  خودرو های تولید داخل مورد پسند واقع شود.
نعمتی هم چنین تصریح کرد: دوره تصاحب خودروسازان بر بازار خودرو با هر تولیدی گذشته است  و دیگر نمی توان با هر تولیدی سلطه را بر بازار خود رو حفظ کرد.

وی افزود: شرایط امروز بازارها دیگر به شکلی نیست  که  خودروسازان با تکیه بر اصل بهره وری هزینه های تولید را کاهش دهند چرا که ایجاد تنوع خودروسازی های در دنیا  مانع می شود که مردم قبول کنند که کاستی و ضعف خودروسازان داخلی را بپذیرند.

بازار امروز خودرو کشش قیمت های بالا را ندارد

نعمتی با بیان این که خودروسازی در شرایط موجود باید به سود تمرکز و تولید یک برند خاص حرکت کند گفت:بازار امروز خودرو کشش خودرو با قیمت بالا را ندارد  بنابراین باید با فرهنگ سازی و ایجاد یک برند خاص –سیاستی که در کشورهای موفق در زمینه خودرو نیز پیگیری شده است- گام برداشت.

 بخش صنعت تحمل ریسک های بزرگ را ندارد
 نعمتی با اشاره به اینکه بستر لازم در خصوص ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری در بازارهای مختلف فراهم است، تصریح کرد: صنعت ، تحمل ریسکهای بزرگ را ندارد  و به قدر کافی طی 8 سال گذشته هزینه سیاست های پوپولیستی را پرداخت کرده است .
 وی ادامه داد: وقوع وقایعی از قبیل  نرخ گذاری خوراک پتروشیمی ها که در مجلس  رخ داد باعث می شود امنیت سرمایه گذاری از دست رفته  بنابراین   مردم به سادگی حاضر نیستند،  سرمایه های خود را در بازار خودرو و سایر بازارها سرمایه گذاری کنند .

انتظار کاهش قابل توجه در تعرفه واردات خودرو  نداشته باشیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که انتظار کاهش قابل توجه در تعرفه واردات خودرو  نداشته باشیم، گفت:  اقدام اول باید ارتقا رتبه صنعت باشد چرا که بدون این موضوع تعیین تعرفه مناسب و منطقی هرگز محقق نمی شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43419
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه