پژو و ایران خودرو به کدام بازارها می روند?

چشم‌انداز ایکاپ در بازار MENA

طبق اعلام اخیر ایران خودرو مبنی بر صادرات چند صد دستگاه دنا به الجزایر، احتمالات همکاری ایکاپ برای ایجاد سایت تولید مشترک و یا برنامه‌های مشترک برای MENA (بازار خاورمیانه و شمال آفریقا) قوت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از خودرونویس، باتوجه به اطلاعاتی که گروه PSA منتشر کرده است، این شرکت قرار است تا سال 2025 فروش سالانه‌ خود را تا یک میلیون دستگاه در منطقه منا افزایش دهد. برای دستیابی به این رقم، جدا از سایت‌های تولید قدیمی در اتیوپی و نیجریه، تعدادی کارخانه جدید در کاشان (سیتروئن)، تهران (پژو)، و همچنین کنیترای مراکش ساخته خواهد شد. برای منطقی‌تر کردن رسیدن به چنین خواسته بلندپروازانه‌ای، گروه PSA به دنبال ورود به بازارهایی در سایر کشورهای آفریقا و خاورمیانه است. طبق اینفوگرافی سایت PSA (که ترجمه شده آن در ذیل این خبر موجود است)، برای برنامه‌های آتی این گروه در MENA یکی از بازارهای مورد بررسی‌ این شرکت، کشور الجزایر است.

** این تحقیقات PSA برای ورود به الجزایر اکنون با اعلام ایران‌خودرو در خصوص صادرات دنا و همچنین ایجاد یک خط تولید با ظرفیت 10 هزار دستگاهی تا اوایل 2017 مصادف شده است. این مساله و همچنین همکاری ایران خودرو و پژو در قالب پروژه ایکاپ احتمال تولید خودروهای پژو یا واردات آن در الجزایر را از طریق ایکاپ را قوت بخشیده است.

به گزارش خودرونویس، به علاوه این‌ها چندی پیش PSA یک اینفوگرافی دیگر منتشر کرده بود که براساس آن تعدادی بیشتری از کشورهای شمال آفریقا را درحال برای ورود، هدف قرار داده بود. با توجه به توصیه وزارت صنایع در گفته‌های رسمی در خصوص صادرات 30 درصد از محصولات تولیدی جوینت‌ونچرها، احتمال می‌رود که این بازارهای مورد تحقیق، جزو برنامه‌های احتمالی صادرات محصولات ایکاپ نیز باشد.

** جالب اینجاست که ایران‌ خودرو یک خط تولید در کشور سنگال (در نزدیکی مراکش و الجزایر) دارد و اگر که در آینده، فعالیت‌های ایکاپ استراتژیک‌تر و جزوی از پروژه بزرگ دانگ‌فنگ و PSA شود، احتمال فعال‌سازی این سایت برای صادرات خودروهای ایکاپ به کشورهای شمال آفریقا به‌جای صادرات از ایران به این بازارها بیشتر می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=91922
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه