«میهن صنعت» گزارش می دهد:

چشم انداز خودروهای الکتریکی رنو در بازار ایران

از نیمه دوم قرن بیستم، آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرهایی مانند تهران به یکی از دغدغه‌های اصلی دولتمردان در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان تبدیل شده است و به دنبال تشدید آلودگی هوا، هر کشور راهکارهایی در پیش گرفته تا تاثیر این معضل بزرگ را کم کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، از نیمه دوم قرن بیستم، آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرهایی مانند تهران به یکی از دغدغه‌های اصلی دولتمردان در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان تبدیل شده است و به دنبال تشدید آلودگی هوا، هر کشور راهکارهایی در پیش گرفته تا تاثیر این معضل بزرگ را کم کند.

بسیاری از کشورهای جهان گسترش خودروهای الکتریکی را محور اصلی سیاست های خود قرار داد و دولت ها تلاش می کنند تا با ارائه امتیازاتی مانند استفاده رایگان از محل پارک و یا تخفیفات مالی افراد را ترغیب به خرید خودروهای برقی کنند.

خودروسازان نیز در سراسر جهان با سرمایه‌گذاری گسترده بر تولید خودروهای برقی دین خود را ادا می‌کنند. رنو به عنوان یکی از پیشگامان این بازار نوظهور با فروش 36 هزار دستگاه خودرو الکتریکی و رشد 38 درصدی در سال گذشته، موفقیتی بزرگ را در کارنامه ی خود ثبت کرد.

این برند فرانسوی در سال 2017 در حدود 24 درصد از سهم بازار خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب بیشترین سهم این بازار از آن رنو است.

شرکت رنو این موفقیت خود را مدیون نسخه ژئو ZEO است که عنوان پرطرفدارترین خودرو الکتریکی در اروپا را یدک می کشد.

این خودروساز فرانسوی موفق به تولید 100 هزار نسخه از این محصول الکتریکی در کارخانه ی فلین فرانسه شده و به نظر می رسد که همچنان دیگر شرکت های رقیب نتوانند این رکورد را جابه جا کنند.

همان طور که ذکر شد، آلودگی هوا با توجه تاثیرات زیانبار آن به یکی از ملموس‌ترین معضلات شهر تهران تبدیل شده و شاید پیوستن ایران به قافله خودروهای برقی در آینده از الزامات صنعت خودروسازی باشد.

عرضه خودروهای هیبریدی به بازار ایران حاکی از آن است که صنعت خودروسازی ایران به این سو حرکت کرده اما زیرساخت‌های کافی برای استفاده گسترده از این نسخه ها و خودروهای تمام برقی در ایران هنوز فراهم نیست.

با توجه به عملکرد موفقیت آمیز نگین خودرو (نمایندگی رسمی رنو در ایران) در عرضه محصولات جدید و محبوب این شرکت نظیر رنو کپچر 2018 به بازار ایران، به نظر می رسد در آینده ای نزدیک شاهد خودروهای الکتریکی این شرکت در ایران باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151818
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه