عضو کمیسیون صنایع و معادن:

چند توصیه برای همکاری با خارجی ها

میهن صنعت : رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی مجلس با تاکید بر اینکه کیفیت یکی از موضوعاتی است که باید در ورود خودروسازان خارجی به کشور مدنظر قرار گیرد،گفت: سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو را باید در جهتی هدایت کرد که تکنولو‍‍ژی‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمیدرضا فولادگر تصریح کرد: به اصل موضوع سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد، صنعت و به ویژه صنعت خودرو کشور اشکالی وارد نیست؛ سرمایه گذاری خارجی در جهت اهداف کلان اقتصاد و اقدامی در راستای کاهش تحریم ها است به طوری که کشوری که در ایران سرمایه گذاری می کند طبیعتا مدافع منافع خود است و باعث کاهش تحریم ها می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع کشور محدود است و دولت توان سرمایه گذاری در اقتصاد را ندارد، افزود: در حالی که باید اولویت با سرمایه گذار داخلی باشد اما در مواردی سرمایه گذار داخلی نیز توان سرمایه گذاری را ندارد و باید در جهت جلب سرمایه گذاری خارجی حرکت کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: تجربیاتی که در حوزه سرمایه گذاری خارجی از گذشته داریم باید در دوره جدید جلب سرمایه گذاری خارجی به کار گرفته شود و از این تجربیات استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصل جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو منعی ندارد، تصریح کرد: آنچه مهم است شیوه ای خواهد بود که در جذب سرمایه گذاری خارجی به کارگرفته می شود و باید این سرمایه گذاری را به جهتی هدایت کنیم تا در نهایت تکنولو‍‍ژی های این صنعت به داخل منتقل شود تا در آینده نسبت به بومی سازی آن ها اقدام کنیم به نحوی که هم اشتغال ایجاد شود و هم از تولید داخل حمایت کنیم.

فولادگر به خانه ملت گفت: اگر سرمایه گذاری مشترک باشد باید منافع ملی در آن دیده شود و در این فرآینده از قطعه سازان داخلی نیز حمایت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه کیفیت نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مد نظر باشد، گفت:‌ نباید سراغ شرکت هایی در صنعت خودروسازی برویم که خودروهای بی کیفیت تولید می کنند.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه از فرصت رقابت نیز باید استفاده شود و این سرمایه گذاری تنها انحصار به شرکت های خارجی خودروساز نشود بلکه در داخل کشور نیز رقابت باید ایجاد شود.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی همچنین درباره پاسخ نماینده شرکت پژو به وزیر صنعت مبنی بر اینکه «هنوز برنامه ای برای همکاری با ایران نداریم زیرا هنوز لغو تحریم ها به ما ابلاغ نشده است»، ادامه داد: البته اینکه اعلام می کنند لغو تحریم ها هنوز ابلاغ نشده به دلیل مراحلی است که باید در این راستا طی شود؛ بعد از تفاهم نامه تشریفات حقوقی باید طی شود و بعد از کارشناسی ها لغو تحریم ها به تدریج عملیاتی می شود و طبعا این انتظار است که اروپایی ها در این زمینه پیش قدم شوند.

وی تاکید کرد: در صورتی که اروپایی ها تمایلی برای مشارکت در حوزه خودروسازی با ایران نیستند ما نیز حاضر نیسیتم از منافع ملی خود عبور کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در تحریم ها شرکت های اروپایی نیز متضرر شده اند، افزود:‌اولین شرکای تجاری اروپایی ها در صنعت خودروسازی ایران بود و در این راستا در مرحله اول اروپایی ها ضرر خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34067
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه