«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

چه کسی مسئول عدم تحویل خودروهای فرانسوی به مشتریان است؟

طی چند روز گذشته در حالی نوک پیکان انتقادات به سمت خودروسازان بزرگ کشور از جمله گروه خودروسازی سایپا رفته است که عدم تحویل به موقع خودروهای خریداری شده توسط خریداران، مهمترین دلیل اعتراض این افراد عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طی چند روز گذشته در حالی نوک پیکان انتقادات به سمت خودروسازان بزرگ کشور از جمله گروه خودروسازی سایپا رفته است که عدم تحویل به موقع خودروهای خریداری شده توسط خریداران، مهمترین دلیل اعتراض این افراد عنوان شده است.


بدون شک ناراحتی خریداران خودرو طی چند وقت گذشته به حق بوده و باید فکری به حال آنان کرد چرا که بخشی از سرمایه خودرو با خرید خودرو و عدم تحویل آن از دست داده اند اما در حال حاضر این پرسش مطرح می شود که چه کسی مسئول وضعیت به وجود امده است؟


خریداران خودروهای رنو با اعتراض در مقابل درب خودروسازی سایپا و پارس خودرو خواستار خودروهای پیش خرید کرده ی خود هستند اما در آن طرف ماجرا خبری از شرکت رنو پارس که قرار بود تامین کننده قطعات رنو فرانسه در ایران باشد، نیست.


مشکل اصلی در عدم تحویل خودروهای رنو توسط گروه خودروسازی سایپا، کمبود قطعات است که قرار بود بر اساس همان قرارداد پسابرجامی توسط طرف فرانسوی تعهد و تامین شود.


خروج بدعهد آمریکایی از برجام باعث شد تا تحریم صنعت خودرو مجددا آغاز شود و با دستان خودمان فرش قرمز ی را که برای بدعهدان فرانسوی پهن کرده بودیم، جمع کردیم.


با توجه به آنچه که گفته شد نمی توان تمام تقصیر را به گردن خودروسازان انداخت چرا که سیاست های حاکم بر شرایط فعلی کشور بزرگترین نقش را در این معضل ایفا کرده است.


از طرفی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که به تازگی سکان هدایت این شرکت بزرگ خودرویی را بر عهده گرفته است در تنگنای همین سیاست ها قرار گرفته و قطعا زمان بیشتری لازم است تا بر مشکلات به وجود امده که البته خارج از اراده و تصمیمات او بوده، فارغ آید.


سروش که کارنامه درخشانی در گروه خودروسازی بهمن داشته یک مدیر تکنوکرات است و در شرایط فعلی نمی توان عملکرد ۴۰ روزه اورا مقصر اتفاقات پیش رو دانست.


درست سال گذشته در همین زمان خودروسازان بزرگ کشور و به ویژه سایپا مشکل خاصی در تحویل خودرو به مشتریان خود نداشتند اما شرایط پیش رو که ناشی از اشتباهات بزرگ در عقد قرارداد رنو و سایپا توسط مدیران ارشد صنعت کشور بود، باعث شده تا دست خریداران از خودروهای فرانسوی دور بماند.


انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=169034
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه