میهن صنعت :

چينی‌ها 23 درصد بيشتر از پارسال كالای ايرانی خریدند

میهن صنعت : گمرک ایران اعلام کرد: در 8 ماهه ابتدای سال جاری، میزان خرید کالاهای ایرانی توسط چینی ها با 23 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 4 میلیارد و 252 میلیون دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گمرک ایران اعلام کرد: در 8 ماهه ابتدای سال جاری، خريداران كالاهاي ايراني در چين بيش از 23 درصد بيشتر از پارسال انواع كالاي ايراني خريداري كرده‌اند. براساس آمار و اطلاعات ثبت شده در گمركات سراسر كشور، در هشت ماهه سال جاري ميزان خريد كالاهاي ايراني توسط چيني‌ها به رقم 4 ميليارد و 252 ميليون دلار رسيد كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه پارسال بيش از 23 درصد افزايش داشته است.

مجموع صادرات غيرنفتي ايران به چين در هشت ماهه سال گذشته نزديک به 3 ميليارد و 446 ميليون دلار بوده است. بنا بر اين گزارش، در مدت ياد شده پس از كشور چين؛ عراق و امارات متحده عربي دو كشور عمده خريدار كالاهاي ايراني در جهان بوده‌اند و پس از اين كشورها، هند و افغانستان در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.

همچنين، امارات متحده عربي در حالي عمده‌ترين شريک تجاري ايران در بخش واردات بوده كه در بخش صادرات، اين كشور در جايگاه سوم قرار دارد و بازرگانان چيني و عراقي بيش از اماراتي‌ها از ايران انواع كالا خريداري كرده‌اند.

جمهوري اسلامي ايران در هشت ماهه سالجاري در مجموع 24 ميليارد و 605 ميليون دلار انواع كالا صادر كرده است كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته نزديک به 13 درصد كاهش نشان مي‌دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33194
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه