«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

چگونه خودروسازان قیمت قطعات یدکی را پیگیری می کنند

شرکت اکسنچر با ارائه صورتحساب ها و دیگر اسناد به دادگاه مدعی شد که تولید کنندگان خودرو از جمله رنو، جگوار لندروور و پژو در دهه گذشته با استفاده از نرم افزار قیمت گذاری پیشرفته، درآمد خود را به بیش از یک میلیارد دلار افزایش داده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت اکسنچر با ارائه صورتحساب ها و دیگر اسناد به دادگاه مدعی شد که تولید کنندگان خودرو از جمله رنو، جگوار لندروور و پژو در دهه گذشته با استفاده از نرم افزار قیمت گذاری پیشرفته، درآمد خود را به بیش از یک میلیارد دلار افزایش داده اند.

اکسنچر به مشتریان آینده نگر می گوید: کارکرد این نرم افزار به این صورت است که شناسایی می کند، مشتریان یک تولید کننده خاص حاضرند برای کدامیک از قطعات یدکی مبلغ بالاتری بپردازند و اینکه به چه میزان می توان قیمت ها را افزایش داد و کدام قیمت ها نباید افزایش داشته باشد.

لارن بوت بول، خالق این نرم افزار با ارائه مستنداتی به دادگاه مدعی شد، این نرم افزار در آینده شامل رادیاتورها و قطعات بدنه نیز خواهد شد  که ممکن است در سبد قطعاتی SRA که بخشی از خدمات گروه های بیمه خودرو در فرانسه است، جای گیرد و برای اندازه گیری میزان تورم مورد استفاده قرار دهند.
جگوار لندروور (JLR)اذعان کرد که همچنان از نرم افزار Partneo استفاده می کند اما هنوز استفاده دیگر خودروسازان از این نرم افزار به اثبات نرسیده است.

اکسنچراین ادعا را که نرم افزارش به ضرر رانندگان است، رد کرد و همچنین می گوید تمرکزش برای افزایش بهره وری مشتریان است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: راه حل هایی از این قبیل که شرکت ها را قادر می سازد تا محصولات خود را ارزیابی و مدیریت کنند، در صنایع رایج هستند و این امکان را برای آنها فراهم می آورد تا در دسترس بودن قطعات یدکی خود را تجزیه و تحلیل کنند.

بوت بول در قبال آنچه خود خدشه دار کردن شهرتش می داند، 33 میلیلون یورو از شرکت اکسنچر ادعای خسارت کرده  و می گوید شرکت اکسنچر قوانین رقابتی اروپا را زیر پا گذاشته است. اما شرکت اکسنچر تمامی ادعاهای بوت بول را رد می کند.

رنو، جگوار لندروور (JLR) و پژو اظهار داشتند که استراتژی های قیمت گذاری شرکت هایشان برای قطعات یدکی قانونی بوده اند، از صاحبان خودرو سوء استفاده نمی کنند و بر بازدهی و جلب اطمینان رانندگان در خصوص دسترسی قطعات متمرکز شده اند.

پژو در بیانیه ای گفت که استراتژی تعویض قطعات در این شرکت شامل تهیه انواع لوازم یدکی است که نیاز مشتریان را برآورده می کند و صرف نظر از بودجه آنها در بالاترین سطح اطمینان و ایمنی قرار دارد.

رنو گفت: تلاش می کند تا انواع مختلفی از قطعات یدکی با کیفیت را برای مشتریان فراهم آورد که قیمت های آنها بر اساس پارامترهای رنو منصفانه محاسبه شود.

جگوار لندروور گفت: "ما با استفاده از نرم افزار Partneo قصد داریم تا ثبات در قیمت ها را در قطعات یدکی حفظ کنیم و نشان دهیم که بر خلاف رقابتی که داریم، قیمت گذاری هایمان به درستی انجام شده است."

مجری قانون رقابت در فرانسه اعلام کرد که این نرم افزار را مورد بررسی قرار داده است و هیچ دلیلی برای بازنگری دقیق برای راستی آزمایی نمی بیند.

رنو از هر گونه اطلاعات مربوط به قیمت گذاری غیرعلنی که با دیگر خودروسازان به اشتراک گذاشته شده بود،  اظهار بی اطلاعی کرد. PSA  اتهامات بوت بول را رد کرد اما پاسخی در مورد جزئیات پیکربندی نرم افزارش ارائه نداد.

 Accenture گفت، نرم افزار طراحی شده توسط این شرکت با عنوان "Partneo "داده های محرمانه و یا حساس را بین مشتریان به اشتراک نمی گذارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=154014
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه