میهن صنعت:

چگونه روزهای برفی سالم داشته باشیم

میهن صنعت: معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و بارش برف در سطح کشور توصیه‌هایی را برای ایمنی بیشتر در روزهای برفی به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهندس محمود قدیری در گفت و گویی با بیان اینکه هنگام بارش برف و یخبندان تا حد امکان باید از سفرهای غیرضروری و خروج از خانه خودداری کرد، افزود: در صورتی که شهروندان مجبور به تردد در سطح معابر با خودرو هستند، باید حتما نسبت به تهیه لاستیک یخ‌شکن، زنجیرچرخ و دیگر تجهیزات ایمنی برای خودروی خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان و افراد سالخورده هنگام لغزندگی گذرگاه‌ها و کوچه‌ها نباید از خانه خارج شوند، افزود: در صورتی که خروج این افراد از خانه ضروری است باید فردی آنان را همراهی کند تا درصد وقوع خطراتی مانند سر خوردن و … کاهش یابد.

 

قدیری ادامه‌داد: به منظور پیشگیری از آسیب‌های ناشی از زمین‌خوردن و برخورد با وسایل‌نقلیه عبوری کودکان را نیز باید از سرسره بازی در سطح کوچه و خیابان برحذر داشت.

 

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به کاهش دمای هوای خارج و به تبع آن تلاش برای گرم نگهداشتن منازل در ایام برفی تصریح‌کرد: در این هنگام به منظور پیشگیری از تولید گازهای مضر و کاهش اکسیژن در فضاهای بسته باید وسایل گرمایشی خانه و محل کار را متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم کرد.

 

قدیری با اشاره به انجام بازی‌هایی نظیر برف بازی و شوخی در این ایام ادامه‌داد: پرتاب گلوله برفی ممکن است منجر به آسیب جسمی افراد و ایجاد خسارات مالی به آنان شود و همچنین گاه در برخی قسمت‌ها در زیربرف اشیاء تیز و برنده و همچنین چاله‌ها و گودال‌هایی وجود دارد که بارش برف سبب مخفی ماندن آن شده است. بنابراین باید برای برف‌بازی نیز در محل‌های مطمئن و با رعایت اصول اقدام کرد.

 

وی افزود: هنگام پارو کردن برف از پشت بام‌ها نیز شهروندان باید از ریختن توده‌های برف بر سطح کوچه و خیابان خودداری کرده و در صورتی که ضرورت برف‌روبی از پشت‌بام وجود دارد یک نفر را به عنوان کنترل‌کننده و راهنما در محل ریختن برف انتخاب کنند.

 

قدیری اضافه‌کرد: هنگام پارو کردن برف باید از پرتاب‌کردن برف روی سیم‌های انتقال برق و تلفن خودداری کرد.

 

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از شهروندان خواست در روزهای برفی از رفتن به ارتفاعات و کوه‌پیمایی پرهیز کنند و گفت:‌ در این روزها باید بیش از پیش از سالم بودن وسیله‌نقلیه و مجهزبودن آن به تجهیزات ایمنی و گرمایشی مطمئن شد.

 

قدیری با بیان اینکه هنگام خروج از منازل باید از لباس مناسب و کفش‌های عاج‌دار استفاده شود، ادامه‌داد: هنگام عبور از پلکان‌های برف‌گیر ساختمان‌ها، معابر و پل‌های عابرپیاده باید دقت بیشتری داشت و از دستگیره‌های کنار پلکان‌ها استفاده کرد.

 

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه‌داد: در صورت بروز نقص‌فنی در خودروها نیز باید آن را در منتهی‌علیه سمت راست خیابان متوقف کرده و برای پیشگیری از برخورد دیگر وسایل‌نقلیه علائم هشدار دهنده را در مکانی مناسب قرار دهیم.

 

وی همچنین از رانندگان خواست هنگام رانندگی روی سطوح لغزنده از انجام ترمزهای ناگهانی خودداری کنند.

 

قدیری سقوط از ارتفاع را نیز عاملی دانست که در روزهای برفی باید بیشتر به آن توجه شود و گفت: گاه افرادی که برای پاروکردن برف یا حتی تماشای آن به پشت‌بام می‌روند از این قسمت‌ها سقوط کرده‌اند که در این خصوص باید از نزدیک‌شدن به لبه‌بام خودداری شود.

 

وی از شهروندان خواست برای اینکه دچار تصادف با وسیله‌نقلیه نشوند، حتما از پیاده‌رو عبور کرده و از رفت و آمد در سطح خیابان خودداری کنند.

 

به گفته معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در روزهای برفی و یخبندان تحت هیچ شرایطی نباید از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده کرد و هنگام عبور از عرض خیابان نیز باید شهروندان با در نظرگرفتن فاصله نقلیه با خودشان با احتیاط کامل از خیابان عبور کنند و با توجه به اینکه زمین لغزنده است از دویدن در سطح زمین خودداری کنند.

 

وی درباره مناطق سردسیر کشور نیز گفت: در این قسمت‌ها نیز شهروندان باید هنگام عبور از گذرگاه‌ها مواظب سقوط قندیل‌های یخی آویزان از ناودان‌ها و لبه ساختمان‌ها باشند و از عبور از سطح یخزده حوض‌ها و دریاچه‌های مصنوعی پارک‌ها جدا خودداری کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33817
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه