میهن صنعت :

چگونه می توان خودرو را ارزان کرد؟

میهن صنعت : در حالی که درخواست‌های افزایش قیمت خودروسازان از سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بعد از دو بار افزایش قیمت در سال‌جاری همچنان ادامه دارد، معاون صنایع و امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته از تعهد خودروسازان برای کاهش قیمت خ

به گزارش «میهن صنعت»، هرچند صالحی‌نیا در صحبت‌هایش به چگونگی و ابزار انجام این کار اشاره‌ای نکرد، اما به نظر می‌رسد این اتفاق تنها زمانی می‌تواند به واقعیت بپیوندد که تسهیلات ویژه‌ای نظیر همان دو هزار میلیارد تومان به خودروسازان تعلق گرفته باشد، دو هزار میلیاردی که خودروسازان دیگر کمتر در رابطه با آن صحبت می‌کنند.

اگر نه تا زمانی که خودروسازان با افت تولید مواجه هستند و به گفته خودشان همین میزان تولیداتی هم که دارند هم با حاشیه ضرر بالا همراه است، کاهش قیمت چگونه امکان‌پذیر خواهد بود؟

ساسان قربانی، دبیر انجمن قطعه‌سازان در این رابطه به دنیای اقتصاد می‌گوید: برای کاهش قیمت خودرو مجموعه عواملی لازم است که در صورت فراهم شدن آنها ممکن است قیمت خودرو کاهش پیدا کند.
او به عواملی نظیر قیمت مواد اولیه، قیمت ارز، حقوق و دستمزدها و هزینه‌های سربار اشاره می‌کند و می‌گوید: در صورت بهبود هر کدام از این عوامل است که می‌توان انتظار داشت قیمت خودرو کاهش پیدا کند، در غیر‌این صورت از لحاظ علمی چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
اما صالحی‌نیا در صحبت‌هایش به تشکیل کمیته‌ای برای افزایش تولید، بومی‌سازی، کاهش قیمت، توسعه صادرات و افزایش ظرفیت‌های داخلی هم اشاره کرده بود که به نظر می‌رسد هنوز اطلاع‌رسانی کافی در رابطه با تشکیل این کمیته صورت نگرفته است.
قربانی در رابطه با تشکیل این کمیته نیز می‌گوید: تا کنون در رابطه با تشکیل چنین کمیته‌ای هیچ تماسی با انجمن قطعه‌سازان به عنوان بخش مهمی از صنعت خودروسازی گرفته نشده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9013
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه