«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

چگونه گوشی همراه و لپ تاپ را ضدعفونی کنیم؟

سر و کله ویروس کرونا برای نخستین بار در اواخر سال 2019 پیدا شد و در حال حاضر اکثر کشورهای جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. یکی از راه های پیشگیری آن شستشوی دست و ضدعفونی کردن وسایلی نظیر گوشی همراه و لپ تاپ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سر و کله ویروس کرونا برای نخستین بار در اواخر سال 2019 پیدا شد و در حال حاضر اکثر کشورهای جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. براساس گزارشات منتشر شده، بیش از 15 هزار نفر در کشور به این ویروس مبتلا شده اند و یکی از راه های پیشگیری آن شستشوی دست و ضدعفونی کردن گوشی همراه و لپ تاپ است.

گوشی های همراه و لپ تاپ یکی از وسایل پر مصرف هستند و به همین دلیل ضدعفونی کردن آن ها در اولویت قرار دارد اما  با توجه به حساسیت این محصولات و وجود صفحات لمسی در تمیز کردن و به کاربردن مواد ضدعفونی کننده کمی باید دقت کرد. در این بخش تلاش شده تا به بررسی روش هایی برای ضدعفونی کردن گوشی همراه و وسایل الکترونیکی بدون آسیب زدن به آن ها پرداخته شود.

ضدعفونی کردن لپ تاپ و رایانه

با دستان شسته کار ضدعفونی لپ تاپ را آغاز کنید. در صورتی که اسپری بادگیر دارید ابتدا کیبورد را به خوبی تمیز کرده و سپس کمی اسپری الکل را بر روی یک دستمال خشک بپاشید. دقت کنید که مقدار الکل به قدری نباشد که دستمال خیس شود ویا از اسپری کردن الکل و ماده ضدعفونی کننده برروی لپ تاپ و صفحه نمایشگر خودداری کنید. توجه داشته باشید که بعد از این که لپ تاپ کاملا خشک شد، آن را روشن کرده و در آخر دست های خود را شسته و ضدعفونی کنید.

 

ضدعفونی کردن گوشی همراه

ضدعفونی کردن گوشی های همراه با توجه به استفاده بیشتر ازاهمیت بالایی برخوردار است. می توان برای ضدعفونی کردن آیفون می توان از الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد بهر برد و یا طبق پیشنهاد اپل، محلول پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده کلروکس استفاده کرد. توصیه می شود که گوشی های هوشمند را با دستمال میکروفیبر تمیز کنید که همانند لپ تاپ الکل را بر روی دستمال اسپری کرده و سپس لنز، شارژر و تمام قسمت های گوشی را ضدعفونی کنید. در نهایت از شستشو و ضدعفونی کردن دست ها غافل نشوید.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192783
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه