میهن صنعت:

چین در مه‌دودهای غلیظ مدارس را تعطیل می‌کند

میهن صنعت: وزارت حفاظت محیط زیست چین اعلام کرد شهرهای این کشور در موارد آلودگی شدید هوا باید مدارس را تعطیل کنند، ساعت کار را کاهش دهند و فعالیت‌های خارج از خانه را متوقف کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این وزارت روز چهارشنبه 6 نوامبر اعلام کرد هر اقدام ضروری که لازم است باید انجام شود تا خروجی آلاینده‌ها در موارد مه‌دودهای شدید که اثری وخیم بر سلامت دارند، کاهش یابد، از جمله متوقف کردن تولید کارخانه‌ها و اعمال محدودیت‌های ترافیکی.

این دستورالعمل وزارت حفاظت از محیط زیست چین در هنگامی اعلام می‌شود که شهرهای بزرگ این کشور در نتیجه سال‌ها رشد اقتصادی سرسام‌آور با موارد مکرر تجمع مه‌دود حفقان‌آور در شهرهای بزرگش روبرو است و این وضعیت خشم عمومی را برانگیخته است.

رسانه‌های دولتی چین اخیرا گزارش کردند دختر 8 ساله‌ای ‌که در نزدیکی یک بزرگراه شلوغ در ایالت ساحلی جیانگسو زندگی می‌کرده است، دچار سرطان ریه تشخیص داده شده است.

مورد این دختر که کم‌سن‌ترین فرد مبتلا به سرطان ریه در این کشور خوانده شده است، اعتراض عمومی را باعث شده است.

علیرغم درخواست‌‌های مکرر برای کاهش آلودگی در طول سال‌های اخیر، و خشم فزاینده عمومی، مشکل آلودگی هوا فقط بدتر شده است.

مدارس و محل‌های کار در شهرها به جز شدیدترین موارد مه‌دود، حتی هنگامی که آلودگی هوا به حد خطرناک می‌رسد، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ماه قبل مدارس ابتدایی و راهنمایی در حین مه‌دود شدیدی که شهر شمال شرقی هاربین را در برگرفت، تعطیل شدند.

وزارت محیط زیست چین می‌گوید اقدامات ضدآلودگی در صنعت نیز باید تشدید شود و وابستگی به زغالسنگ که بیش از سه چهارم برق کشور با آن تولید می‌شود، کاهش یابد.

به گزارش رویترز این بیانیه می‌گوید ادارات ایمنی عمومی نیز باید وارسی خودروها را تشدید کنند، و از جمله خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند، و مانع از رفت و آمد شمار بیش از حد آنها در جاده‌ها شوند.

چین در ماه سپتامبر اعلام کرد که میزان مصرف زغالسنگ را کاهش خواهد داد، کارخانه‌های آلاینده را تعطیل خواهد کرد، گرچه کارشناسان می‌گویند عملی کردن این اقدامات سخت است.

به نقل از همشهری آنلاین انتظار می‌رود آلودگی هوا در چین در این زمستان به علت کمبود مزمن گاز طبیعی تشدید شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29756
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه