«میهن صنعت» گزارش می دهد:

چین و آمریکا وارد یک جنگ تجاری تمام عیار شدند/ چین خرید ال ان جی و نفت از آمریکا را به حال تعلیق درآورد

چین و آمریکا با اقدام چین در راستای اعمال تعرفه های علیه صادرات نفت و گاز طبیعی مایع آمریکا وارد مرحله ی جدیدی از جنگ تجاری شدند و این در حالی است که کاخ سفید به دنبال افزایش قدرت خود در بخش صادرات نفت و انرژی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چین و آمریکا با اقدام چین در راستای اعمال تعرفه های علیه صادرات نفت و گاز طبیعی مایع آمریکا وارد مرحله ی جدیدی از جنگ تجاری شدند و این در حالی است که کاخ سفید به دنبال افزایش قدرت خود در بخش صادرات نفت و انرژی است.

 بنا به گزارش سه منبع آگاه، دولت چین برای نخستین بار گاز طبیعی مایع و یا  ال ان جی را در فهرست تعرفه های خود قرار داد و در همان روز، بزرگترین خریدار نفت خام آمریکا، شرکت نفت و پتروشیمی چین (Sinopec) واردات نفت از امریکا را به حالت تعلیق درآورد.

دولت چین در روز جمعه در یک اقدام تلافی جویانه از اعمال تعرفه های گمرکی علیه کالاهای آمریکایی به ارزش 60 میلیارد دلار خبر داد.

این اقدام چین می تواند بر جاه طلبی های دونالد ترامپ سایه افکند و در حالی که آمریکا بزرگترین صادر کننده سوخت هایی مانند بنزین و دیزل است و از آمادگی لازم برای تبدیل شدن به بزرگترین صادر کننده ال ان جی در سال 2019 برخوردار است.

صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا در سال 2017 به ارزش 3.3 میلیارد دلار بود و کشور چین بزرگترین وارد کننده نفت خام در جهان است.

آمریکا تا کنون 34 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای وارداتی چین اعمال کرده که این اقدام منجر به واکنش مشابه چین شده است.

تحلیل گران خاطرنشان می کنند که اعمال تعرفه های گمرگی متقابل بین دو کشور آمریکا و چین با بزرگترین اقتصادهای جهان می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را به بار آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=157457
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه