میهن صنعت

کارگزاران اجرای معافیت مالیاتی شرکتهای دانش بنیان معرفی شدند

میهن صنعت: از سوی دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان، کارگزاران اجرای معافیتهای مالیاتی شرکتهای دانش بنیان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از مهر، سید محمد صاحبکار خراسانی با اشاره به ضرورت اجرای کامل قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان گفت: برای سال مالی۱۳۹۲،  حدود ۵۰ شرکت مشمول استفاده از معافیتهای مالیاتی ذیل قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان بودند که خوشبختانه با پیگیری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و همکاری سازمان امور مالیاتی برای آنها معافیتهای مالیاتی اجرایی شد.

صاحبکار با اشاره به افزايش قابل توجه ارزيابي شرکتها افزود: در سال مالی ۱۳۹۳، حدود ۱۴۰۰ شرکت مشمول استفاده از این معافیتهای مالیاتی می‌شوند که از چند ماه پيش فعالیتهاي گسترده اي برای اجرای دقیق این معافیتها آغاز شده و جزييات و فرآیندهای آن به تصویب کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان رسیده است.

دبیرکارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان افزود: طی توافقی که با روسای پارکهای علم و فناوری شده است، برای شرکتهایي که فعالیت آنها کاملا در داخل پارک علم و فناوری انجام می شود، معافیت مالیاتی سال مالی ۱۳۹۳ از طریق مدیریت پارک علم و  فناوری اجرایی خواهد شد و لزومی به مراجعه این شرکتها به دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان مستقر در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیست.

صاحبکار افزود: مشابه همان فرآیندی که در سال مالی ۱۳۹۲ برای شرکتها اجرایی شد براي سال مالي ۱۳۹۳ نيز عمل مي شود و پس از جمع آوري و تحليل اطلاعات شرکتها و بعد از ارائه اظهارنامه مالیاتی شرکتها به سازمان امور مالیاتی در پایان تیرماه، اسامی شرکتهای مورد تایید به همراه لیست محصولات دانش بنیان آنها از طریق دبیرخانه کارگروه به سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد. لذا شرکتها در این مرحله نیازی به مراجعه حضوری به شعب امور مالیاتی ندارند.

وی گفت: بر مبناي مصوبه کارگروه ارزيابي شرکتهاي دانش بنيان، به شرکتهايي که تحت عنوان «شرکتهاي صنعتي» تاييد شدند، تسهيلات صندوق نوآوري و شکوفايي (ماده ۵ قانون)‌ و  استقرار  (ماده ۸ قانون) تعلق مي گيرد اما معافيتهاي مالياتي مشمول آنها نمي شود و  اين شرکتها بايد سهم فعاليتهاي دانش بنيان در حوزه کاري خود را افزايش دهند.

صاحبکار در خاتمه با اشاره به تلاش معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای افزایش دقت در این فرآیند گفت: به شرکتهای دانش بنیان توصیه می شود که حتما به سامانه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان مراجعه نمايند و فرمها، شیوه‌نامه‌ها و پرسش و پاسخهای موجود در سایت را به دقت مطالعه نموده تا حقی از آنها ضایع نشود.

صاحبکار گفت: اسامی شرکتهای مشمول استفاده از مزایای قانون و کارگزاران مالیاتی هر یک از شرکتها در صفحه اول سامانه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان (www.Daneshbonyan.ir)  اطلاع رسانی شده است و لازم است شرکتهای دانش بنیان حتما با کارگزار مالیاتی مربوط خود ارتباط برقرار کنند و تا تاریخ ۲۵ فروردین اطلاعات مورد نیاز را ارائه کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71561
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه