«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کانسپت خودران جگوار لندروور رونمایی شد

شرکت جگوار لندروور به عنوانی یکی از قدیمی ترین برندهای خودروسازی شناخته می شود که در روز گذشته از خودرو خودران خود با عنوان پروجکت وکتور (Project Vector) رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت جگوار لندروور به عنوانی یکی از قدیمی ترین برندهای خودروسازی شناخته می شود که در روز گذشته از خودرو خودران خود با عنوان پروجکت وکتور (Project Vector) رونمایی کرد.

به نظر می رسد که این خودروساز بریتانیایی با عرضه آزمایشی خودرو خودران  پروجکت وکتور در اواخر سال آینده گام جدی را برای حضور در این بازار برداشته است.

معرفی این خودرو به بازار بخشی از برنامه های این خودروساز برای تولید محصولات با آلایندگی صفر و ایجاد محیطی سالم و امن تر برای زندگی است.

پروجکت وکتور نقش کلیدی را در رسیدن این شرکت به هدفش دارد و از یک شاسی اسکیت بورد به همراه پیشرانه الکتریکی بهره برده که در نتیجه انعطاف پذیر بوده و با انواع بدنه های مدولار سازگاری دارد.

طول بدنه مینی ون الکتریکی Project Vector چهار متر بوده و برای استفاده های شخصی و عمومی مناسب بوده و در واقع این محصول جگوار لندروور نمایشگر زندگی بشر در آینده است.

این خودرو کانسپت در مرکز ملی نوآوری خودرو رونمایی شد و در اواخر سال 2021 مراحل آزمایش آن انجام خواهد شد.

تولید خودروهای الکتریکی و یا آلایندگی صفر طی سال های گذشته اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده و ممنوعیت فروش خودروهای دیزلی و بنزینی نیز بر اهمیت آن افزوده است.

گرانت شاپس، سخنگوی وزارت راه و حمل و نقل بریتانیا در گفت‌وگویی با گزارشگر رادیو BBC اعلام کرده که قانون ممنوعیت تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در این کشور که قرار بود در سال های ۲۰۳۵ تا ۲۰۴۰ میلادی عملی شود، احتمالا زودتر و حدود سال ۲۰۳۲ میلادی اجرا خواهد شد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191353
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه