میهن صنعت :

کاهش ارزش و شاخص بورس تهران در آخرین روز کاری/انتشار یک بخشنامه

میهن صنعت: ارزش بازار بورس اوراق بهادار که با درج همراه اول ۸۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته بود، امروز به ۲۹۲ هزار میلیارد تومان رسید و شاخص با کاهش ۲۸۶ واحدی به مرز ۵۹ هزار واحد نزدیک شد.

میهن صنعت: در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته بورس تهران شاخص برای سومین روز پیاپی با کاهش روبرو شد.

شاخص کل بازار سرمایه با کاهش 286 واحدی ، 59281 واحدی شد و همچنین ارزش بازار که با حضور نماد همراه اول 8400 میلیارد تومان افزایش یافته بود به مرز 292 هزار میلیارد تومان رسید.

بنابراین گزارش، امروز بیش از 511 میلیون برگه سهم به ارزش نزدیک به 165 میلیارد تومان داد و ستد شد و بیشتر شاخص‌های منتخب بازار با کاهش روبرو شدند؛ بیشترین کاهش را شاخص آزاد شناور تجربه کرد.

بانک ملت با  62 واحد کاهش، ملی صنایع مس ایران با 49 واحد افزایش به ترتیب تأثیر منفی و مثبت بر شاخص داشتند.

همچنین بانک پاسارگاد با 35 واحد، بانک پارسیان 31 واحد، بانک تجارت 23 واحد، هدلینگ تأمین با 23 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 25 واحد در روند منفی شاخص اثر گذاشتند.

به گزارش فارس، شاخص فرابورس با افزایش دو واحدی 613 واحد شد و بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس را شتران، پالایش نفت تهران با 1.35 افزایش داشت.

صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس از فروش محصولات پالایشگاه‌ها بر مبنای فوب خلیج فارس به شرکت ملی پالایش و پخش خبر داده بود.

در این میان بیشترین افزایش قیمت در بازارهای بورس را نیروترانس، ایران خودرو، کمباین‌سازی و کاشی سعدی داشتند که در مقابل فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، کاشی سرام و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند داشتند.

این گزارش می‌افزاید: سازمان توسعه تجارت در پاسخ به نامه مدیر کل دفتر صادرات و واردات گمرک ایران مبنی بر توقف صادرات الکیل بنزن خطی (LAB)به خاطر تنظیم بازار داخل خبر داده بود.
با توجه به لغو مصوبه افزایش تعرفه مکالمات مخابرات و همراه اول، مخابرات با صف فروش سنگینی همراه شد؛ سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و بانک اقتصاد نوین برترین عرضه بازار را به خود اختصاص دادند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23623
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه