«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش اندک قیمت نفت با تیره شدن روابط تجاری چین و آمریکا

بهای نفت به دنبال نگرانی هایی در خصوص کمبود تقاضا، در پی تیره شدن روابط تجاری آمریکا و چین اندکی با کاهش مواجه شد اگرچه دو شاخص بین المللی نفت در هفته گذشته به دلیل اختلال عرضه در خاورمیانه و تنش های سیاسی میان آمریکا و ایران تقویت شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال نگرانی هایی در خصوص کمبود تقاضا، در پی تیره شدن روابط تجاری آمریکا و چین اندکی با کاهش مواجه شد اگرچه دو شاخص بین المللی نفت در هفته گذشته به دلیل اختلال عرضه در خاورمیانه و تنش های سیاسی میان آمریکا و ایران تقویت شدند.

براساس گزارش رویترز، دولت ایران در روز گذشته با شدت گرفتن اختلاف های سیاسی میان تهران و واشنگتن اعلام کرد که به راحتی می تواند ناوهای آمریکا را مورد هدف قرار دهد و از طرفی دیگر دیپلمات ارشد ایران در حال رایزنی برای حفظ برجام است.

شاخص نفت برنت 41 سنت معادل 0.6 درصد افت داشته و به 72 دلار 21 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 11 سنت به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 76 سنت معامله شد.

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای علیرغم این کاهش به ترتیب رشد هفتگی 2 و 1.7 درصدی را ثبت کردند.

بازار نفت در روز گذشته تحت فشار مناقشات تجاری آمریکا و چین قرار دارد و نگرانی های در رابطه با رشد کند اقتصادی منجر به افت شاخص ها شد.

رسانه های چینی در خصوص اختلافات تجاری واشنگتن و پکن با رویکردی سختگیرانه اعلام کردند که جنگ تجاری تنها چین را قدرتمند تر می کند و هیچ گاه این کشور را به زانو در نمی آورد.

وزیر امور خارجه ایران در روز گذشته اتهام حمله به نفتکش های نفت عربستان در بندر فجیره را رد کرد.

 آمریکا بر این باور است که این عملیات به دستور ایران و توسط گروه‌های حوثی یمنی و یا از سوی گروه‌های شبه نظامی شیعه در عراق که تحت کنترل ایران هستند صورت پذیرفته است.

علیرغم کاهش تولیدات نفت ایران به دلیل تحریم های آمریکا، صادرات نفت روسیه به اروپا در پی آلودگی نفت با اختلال مواجه شد.

تصمیم اوپک برای محدودیت عرضه به بازار منجر به افزایش بیش از 30 درصدی قیمت های نفت شده که بازار هم اکنون در انتظار نشست اوپک برای تصمیم گیری در خصوص ادامه سیاست های محدودیت عرضه به بازار است .

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=176639
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه