«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش اندک قیمت نفت در پی چشم انداز تاریک تقاضای سوخت

بهای نفت در روز سه شنبه اندکی کاهش یافت و چشم انداز ناخوشایند منجر به رشد فروش شد که البته سرمایه گذاران چشم انتظار نشست اوپک پلاس در اواخر این هفته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه اندکی کاهش یافت و چشم انداز ناخوشایند منجر به رشد فروش شد که البته سرمایه گذاران چشم انتظار نشست اوپک پلاس در اواخر این هفته هستند.

شاخص نفت برنت 3 سنت معادل 0.1 درصد افت داشته و به ازای هر بشکه نفت 39 دلار 58 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 2 سنت به 37 دلار 24 سنت در هر بشکه رسید.

اکثر سرمایه گذاران و تولیدکنندگان صنعت نفت با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و آسیب های اقتصادی، آینده نه چندان جالبی را برای تقاضای سوخت پیش بینی کردند.از طرفی دیگر، نگرانی ها به دنبال اعلام فرمانده خلیفه حفتر مبنی بر پایان دادن به محاصره تاسیسات نفتی لیبی تشدید یافته است و احتمال افزایش عرضه به بازار وجود دارد.

بازار سهام آمریکا در روز دوشنبه به دنبال توسعه واکسن کرونا و یک معامله چند میلیارد دلاری جهش کرد. احتمال اختلال عرضه نفت به بازار با وقوع طوفان و تعطیلی تاسیسات نفت وجود دارد که می تواند منجر به تقویت قیمت ها شود.

 طوفان گرمسیری سالی با حرکت به سوی آبهای گرم منطقه خلیج مکزیک آمریکا در روز یکشنبه قدرت بیشتری پیدا کرده و تاسیسات نفتی این منطقه در آستانه وقوع دومین طوفان در کمتر از یک ماه تعطیل شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200898
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه