میهن صنعت :

کاهش برداشت از پارس جنوبی صحت ندارد/ سهم ایران با قطر برابر نیست

میهن صنعت : یکی از مدیران شرکت نفت و گاز پارس جنوبی کاهش برداشت میعانات گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را رد و گفت: ایران هم اکنون سهم خود را از پارس جنوبی برداشت می‌کند.

یکی از مدیران شرکت نفت و گاز پارس جنوبی کاهش برداشت میعانات گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را رد و گفت: ایران هم اکنون سهم خود را از پارس جنوبی برداشت می‌کند.

 

فرخ علیخانی- مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس در پاسخ به این سوال که آیا برداشت میعانات گازی ایران از میدان مشترک پارس جنوبی کاهش یافته است یا نه؟ تاکید کرد: کاهش تولید برداشت میعانات گازی صحت ندارد.

 

وی با اشاره به این که افت فشار مخزن یا به صورت طبیعی صورت می‌گیرد که دلیل آن برداشت از مخزن است و یا به دلیل برداشت "اضافی" است گفت: افت فشار مخزن میدان پارس جنوبی طبیعی و ناشی از برداشت گاز و میعانات گازی آن است.

 

مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس با اظهار این که سهم ایران از مخزن پارس جنوبی با کشور قطر برابر نیست یادآور شد که نباید انتظار داشت که حجم برداشت گاز و میعانات گازی ایران برابر با عربها باشد.

 

علیخانی در پایان با بیان این که هر دو کشور متناسب با سهم خود برداشت می‌کنند اعلام کرد: در حال حاضر ایران به نسبت سهم خود از میدان مشترک پارس جنوبی گاز و میعانات گازی برداشت می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تولید از 10 فاز اول پارس جنوبی عملی شده است که حاصل آن روزانه بیش از 300 میلیون متر مکعب گاز است که با تکمیل و یا تولید زودهنگام از فازهای در حال توسعه تا پایان سال 92 حجم تولید از این میدان مشترک با افزایش 50 میلیون متر مکعبی به حدود 350 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17581
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه