«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش بیش از دو درصدی قیمت نفت با شیوع ویروس کرونا

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار قربانیان و نگرانی هایی در خصوص تقاضای جهانی علیرغم اطمینان وزیر انرژی عربستان مبنی بر آرامش بازار بیش از دو درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار قربانیان و نگرانی هایی در خصوص تقاضای جهانی علیرغم اطمینان وزیر انرژی عربستان مبنی بر آرامش بازار بیش از دو درصد کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش یک دلار 36 سنت معادل 2.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 58 دلار 48 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار 30 سنت معادل 2.4 درصد افت داشته و به 52 دلار 15 سنت در هر بشکه رسید.

وزیر انرژی عربستان در این خصوص گفت:بازار نفت تحت تاثیر عوامل روانشناسی و انتظارات و رویکردهای منفی برخی از فعالان بازار و علیرغم تاثیرات اندک ویروس کرونا بر تقاضای جهانی نفت  قرار دارد.

وی افزود: این ویروس می تواند در بازارهای مالی نیز گسترش پیدا کند اگرچه اکثر بازارهای آسیایی به دلیل تعطیلات سال نو چینی تعطیل هستند. بدبینی به بازار نفت در سال 2003 با شیوع سارس نیز رخ داد اگرچه تاثیر چندانی بر تقاضای نفت نداشت.

شاهزاده عبدالعزیز اطمینان داد که عربستان سعودی و اعضای اوپک از توانایی ایجاد تعادل در بازار در صورت لزوم برخوردار هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190529
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه