میهن صنعت :

کاهش تعرفه واردات خودرو با در نظر گرفتن شرایط کنونی مستلزم تصمیمی منطقی است

میهن صنعت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : اشتغال ، تولید و مصرف کننده سه ضلع مهم در صنعت خودرو هستند که نباید به هیچ یک از آنها آسیب وارد شود.

به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، مجید منصوری گفت: کاهش تعرفه واردات خودرو قطعا بر تولید و اشتغال داخل آسیب خواهد زد و از سویی در این راستا باید به مصرف کننده نیز توجه شود ، بنابراین کاهش تعرفه خودرو با توجه به اهمیت تولید ، اشتغال و همچنین حقوق مصرف کننده مستلزم تصمیمی منطقی است.

وی با توجه به مصوبه دولت در کاهش 25 درصدی تعرفه واردات طی 5 سال آینده گفت : کاهش تعرفه واردات خودرو مستلزم بررسی شرایط ، هدف گذاری و برنامه ریزی دقیقی است و نمی توان بدون در نظر گرفتن این موارد چنین اقدامی صورت گیرد .

 وی تاکید کرد : مسلما در بحث کاهش تعرفه واردات خودرو باید وضعیت و شرایط هر سه بخش تولید ، اشتغال و مصرف کننده مد نظر قرار گیرد و پس از آن نسبت به کاهش و یا افزایش تعرفه واردات خودرو تصمیم گیری شود.

وی گفت : تعرفه واردات هر سال همزمان با بررسی بودجه در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار می گرفت چرا که بخشی از محل درآمد دولت با در نظر گرفتن میزان در بودجه از این بخش تامین می شود.

نماینده لنجان در خانه ملت با بیان اینکه در صورت تعریف بخشی از بودجه دولت از در آمد تعرفه واردات خودرو ، اجرای آن باید مورد تصویب مجلس قرار گیرد ، گفت : دولت باید پیشنهاد طرح کاهش تعرفه واردات خودرو را به مجلس ارائه نماید تا این موضوع پس از بررسی نمایندگان تصویب و سپس اجرایی شود .

منصوری مصوبه کاهش تعرفه 25 درصدی واردات خودرو طی 5 سال از سوی دولت را از دو منظر قابل تامل دانست و اظهار داشت : اقدام دولت در ارائه مصوبه کاهش تعرفه واردات خودرو از منظر اینکه باید مورد تصویب مجلس قرار گیرد غیر قانونی است اما در صورت تصمیم دولت درکاهش درآمد دولت از محل تعرفه واردات، این موضوع  نیز می تواند تا حدودی قانونی باشد .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10958
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه