میهن صنعت :

کاهش تعرفه واردات خودرو مستلزم ایجاد ثبات اقتصادی در کشور است

میهن صنعت : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط فعلی اقتصاد کشور و رویکرد اقتصاد مقاومتی ، به هیچ عنوان واردات خودرو به صلاح کشور نیست

به گزارش میهن صنعت، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط فعلی اقتصاد کشور و رویکرد اقتصاد مقاومتی ، به هیچ عنوان واردات خودرو به صلاح کشور نیست.

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در این وضعیت باید توانایی تولید خودروسازان داخلی تقویت شود تا صنعت خودرو با بکارگیری نیروهای متخصص و توانمند در جهت کیفیت بهتر و رضایتمندی مشتریان گامهای اساسی  را بردارد.

وی با توجه به تصمیم کارگروه کنترل بازار مبنی بر کاهش 25 درصدی تعرفه واردات خودرو از سال آینده گفت : تعرفه واردات خودرو باید به میزانی افزایش یابد که ورود خودروهای لوکس وارداتی برای هیچ کس  صرفه ای را به دنبال نداشته باشد.

وی افزود : در سال حمایت از تولید داخلی باید کنترل و نظارت بیشتری نسبت به واردات خودرو صورت گیرد و در این راستا حمایت بیشتری از تولید داخل تا به تولید کننده داخلی ضربه ای وارد نشود.

نماینده سیرجان و بردسیر در ادامه به شرایط لازم جهت کاهش تعرفه واردات خودرو پرداخت و گفت : کاهش تعرفه واردات خودرو زمانی منطقی است که ثبات اقتصادی در کشور ایجاد و امکان رقابت خودروسازان داخلی با صنعت خودرو دنیا فراهم شود.

حسن پور افزود : نباید در شرایط نا برابر تولید داخل با تولید کنندگان خارجی ، تعرفه واردات کاهش یابد.

حسن پور در ادامه وضعیت کنونی بازار خودرو رابه هیچ عنوان قابل قبول ندانست و  گفت : هر گونه بی توجهی نسبت به این وضعیت ،پیش از آنکه مصرف کنندگان متضرر شوند مطمئنا به  ضرر خودروسازان خواهند بود.

وی ضمن اشاره به راهکار تعدیل قیمت خودرو در کشور ، اظهار داشت : رفع شرایط موجود بازار خودرو و تعادل در این بخش، قطعا نیازمند تعیین راهکاری از سوی مسئولان و ارائه تسهیلات بانکی به خودروسازان جهت رفع مشکلات نقدینگی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11236
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه