میهن صنعت:

کاهش تورم نقطه به نقطه

میهن صنعت: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: هرچند تورم ماهیانه با افزایش روبرو بوده است اما در بررسی تورم نقطه به نقطه، شاهد کاهش هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهندس«علی مهدوی» در گفت‌وگویی اظهار کرد: طی هفت ماهه‌ی نخست سال از واحدهای صنفی، خدماتی و صنعتی بالغ بر 56 هزار بازرسی و بیش از 4168 فقره تخلف محرز شد و برای 3907 فقره پرونده تعزیراتی به ارزش 21 میلیارد ریال تنظیم شد.

 

وی با بیان این‌که مأموریت دولت در بخش اقتصاد و تدوین برنامه‌ریزی برای جلوگیری از فشار به خانوارها سبب شده است که هم‌اکنون فضای مناسب و آرامی بر بازار حاکم باشد، افزود: بخش اعظمی از تورم و جهش قیمت‌ها مربوط به حجم زیاد نقدینگی در بازار و بخشی هم متأثر از سیاست‌های پولی و مالی است.

 

دبیر ستاد تنظیم بازار استان ایلام ادامه داد: هرچند تورم ماهیانه با افزایش روبرو بوده است اما در بررسی تورم نقطه به نقطه، شاهد کاهش بودیم به موضوعات ذخیره‌سازی میوه‌ی شب عید، تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز هم‌چنین برطرف کردن مشکل کارخانجات آردسازی و نظارت بر تحویل نان با کیفیت به مردم اشاره کرد که هم‌اکنون 380 تن مرغ ذخیره‌سازی شده است و برای تأمین نیازمندهای پایان سال نیز اقداماتی در دست اجراست.

 

مهدوی با اشاره به انتقال وظایف تنظیم بازار میوه به سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: لازم است که اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ تا در روزهای پایانی سال شاهد افزایش قیمت‌ها و به‌دنبال آن فشار به خانوارها نباشیم و از هر سوء‌استفاده دلالان و اخلالگران حوزه‌ی بازار ممانعت به عمل آید.

 

وی با اشاره به عملکرد سامانه‌ی 124 آماری ادامه داد: بررسی آمارهای 7 ماهه‌ی سال نشان می‌دهد که مردم استان ایلام 1334 بار تلفن 124 را به صدا درآورده‌اند و گزارش تخلف واحدهای صنفی در سطح بازار را اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ادامه داد: علاوه بر این 86 گزارش حضوری و 747 مورد کتبی توسط ستاد خبری دریافت شده است که همه‌ی این موارد بررسی و نسبت به آن اقدام شده است.

 

به نقل از ایسنا مهدوی با اشاره به عملکرد ناظرین افتخاری خاطرنشان کرد: بیش از 868 مورد گزارش تخلف توسط ناظرین افتخاری به حوزه‌ی معاونت بازرسی و نظارت سازمان ارسال که در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=32283
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه