میهن صنعت:

کاهش تولید برنج هندی‌

میهن صنعت: یک مقام بلند پایه دولت هند پیش‌بینی کرد برداشت برنج در سال جاری به دلیل آسیبی که محصول از آب و هوای نامساعد دیده، کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،تریلوچان موهاپاترا – مدیر موسسه مرکزی تحقیقات برنج هند – در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال اظهار کرد که تولید برنج پس از وقوع طوفان پایلین در ماه گذشته و آسیب دیدن محصول شرق کشور، ممکن است به حدود 100 میلیون تن در مقایسه با 104.4 میلیون تن در سال پیش کاهش پیدا کند.

 

تولیدکنندگان برنج به دلیل بارندگی موسمی زودهنگام، برداشت خوبی را در سال جاری انتظار داشتند اما طوفان پایلین که سواحل شرقی هند را در اواسط اکتبر درنوردید، حداکثر نیمی از محصول ایالت‌های اوریسا و آندراپرادش را که تولیدکنندگان بزرگ برنج به شمار می‌روند، از بین برد.

 

این طوفان سهمگین و بارندگی‌های شدید پس از آن تنها در اوریسا بیش از یک میلیون تن برنج را نابود کرد.

 

محصول مناطق شمالی هند نیز به دلیل بارندگی موسمی دیرتر از موعد در اکتبر آسیب دیده است.

 

اما کشورهای دیگر آسیایی به دلیل آب و هوای مساعد و یارانه‌های دولتی، در انتظار رکورد تولید برنج هستند.

 

تولید بالای این کشورها قیمت‌ها را برای واردکنندگان بزرگ برنج در آفریقا و چین کاهش داده است.

 

شورای بین المللی غلات ماه گذشته پیش بینی کرد که ذخایر جهانی برنج یک درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت که نهمین افزایش سالانه پیاپی خواهد بود.

 

معامله گران می‌گویند برداشت کمتر از حد مطلوب برنج در هند ممکن است به توقف کاهش قیمت‌ها کمک کند زیرا کاهش تولید از سوی این کشور تا حدودی عرضه بالا در سطح جهانی را که موجب کاهش قیمت‌ها در سال جاری شده، جبران می‌کند.

 

به گزارش ایسنا قیمت برنج شاخص مهمی برای اقتصاددانان سراسر جهان به شمار می‌رود زیرا این غله غذای اصلی بیش از نیمی از جمعیت جهان است و تغییر قیمت‌ آن، بر قیمت‌های غلات دیگری مانند گندم و ذرت تاثیر می‌گذارد.

 

افزایش قیمت‌ برنج در سال 2008 موجب افزایش قیمت غلات دیگر شد و بحران جهانی غذا را به دنبال داشت که شورش‌هایی را در برخی از کشورها برانگیخت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30043
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه