«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش حدود دو درصدی قیمت نفت به دنبال اظهارات دولت چین

بهای نفت به دنبال تشدید تنش های میان آمریکا و چین و همچنین تردیدهایی در خصوص بهبود تقاضای جهانی پس از شیوع کرونا ویروس افت حدود دو درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال تشدید تنش های میان آمریکا و چین و همچنین تردیدهایی در خصوص بهبود تقاضای جهانی پس از شیوع کرونا ویروس افت حدود دو درصدی را تجربه کرد.

تقاضای نفت طی ماه های اخیر به دلیل شیوع کرونا ویروس و اعمال برخی از محدودیت ها از سوی دولت ها کاهش داشته است اگرچه با لغو برخی از محدودیت ها بازار نفت اندکی بهبود یافت. قیمت نفت پس از اظهارات دولت چین مبنی بر عدم انتشار هدف رشد اقتصادی برای نخستین بار طی سی سال اخیر روند نزولی به خود گرفت.

شاخص نفت برنت با کاهش 93 سنت معادل 2.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 35 دلار 13 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 67 سنت معادل 2 درصد افت داشته و به 33 دلار 25 سنت در هر بشکه رسید.

مقامات دولت چینی در روز پنجشنبه از وضع قوانین جدید امنیت ملی در هنگ کنک خبر داد که منجر به اعتراض طرفداران دموکراسی در این دولتشهر شده است. دونالد ترامپ در پاسخ به این اقدام چین هشدار داده و اعلام کرده که به این مساله واکنشی شدید نشان خواهد داد. دو شاخص برنتو دبلیو تی ای  در هفته اخیر به ترتیب رشد 8 و 13 درصدی را تجربه کردند.

بهای نفت از ابتدای سال 2020 تا به امروز افت حدود 40 درصدی داشته است که اعضای اوپک و متحدانش و تصمیم آن ها برای کاهش 9.7 میلیون بشکه در روز از اول ماه می تاحدودی منجر به تقویت بازار نفت شده است. براساس گزارش بیکر هیوز، شمار سکوهای حفاری آمریکا به میزان 21 عدد کاهش داشته و به 318 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195999
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه