«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش حدود دو درصدی قیمت نفت در روز سه شنبه

بهای نفت در روز سه شنبه به دلیل نگرانی هایی مربوط به اعمال محدودیت های بیشتر و افت تقاضای جهانی در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کالیفرنیا و سایر ایالت های آمریکا حدود دو درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دلیل نگرانی هایی مربوط به اعمال محدودیت های بیشتر و افت تقاضای جهانی در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کالیفرنیا و سایر ایالت های آمریکا حدود دو درصد کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت 77 سنت معادل 1.8 درصد کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 41 دلار 95 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 84 سنت معادل 2.1 درصد به 39 دلار 25 سنت در هر بشکه رسید.هر دو شاخص نفت طی معاملات روز گذشته با افت یک درصدی مواجه شدند.

فرماندار کالیفرنیا در روز دوشنبه دستور تعطیلی موزه، سالن های سینما و تئاتر، رستوران و کافی شاپ ها را برای توقف این بیماری و کاهش شمار مبتلایان صادر کرد. دو مدرسه بزرگ لس آنجلس اعلام کردند که آموزش پس از بازگشایی مدارس در ماه آگوست، به صورت آنلاین خواهد بود.پیش از این نیز دو ایالت تگزاس و فلوریدا محدودیت هایی را اعمال کرده بودند.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که ذخایر بنزین و نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 10 جولای به ترتیب 900 هزار و 2.3 میلیون بشکه کاهش پیدا کند.علاوه براین، سرمایه گذاران چشم انتظار نشست و تصمیمات جدید اوپک و متحدانش در روز سه شنبه و چهارشنبه هستند. به نظر می رسد که اعضای اوپک پلاس کاهش تولیدات خود را از 9.7 به 7.7 میلیون بشکه در روز تغییر دهند.

براساس پیش بینی تحلیلگران Citi، افزایش دو میلیون بشکه نفت در روز با توجه به شرایط نامشخص بازار، قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد و از طرفی دیگر عواملی مانند صادرات دوباره لیبی و بازگشت 20 الی 30 درصد از تولیدات نفت آمریکای شمالی با پایان خرید چین می تواند مانع از تقویت بازار نفت شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197906
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه