«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش حدود یک درصدی قیمت نفت در روز دوشنبه

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کرد و افت تولیدات و تقاضا قوی در چین هم نتوانست مانع از این روند نزولی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کرد و افت تولیدات و تقاضا قوی در چین هم نتوانست مانع از این روند نزولی شود.

شاخص نفت برنت با کاهش 45 سنت حدود یک درصد به ازای هر بشکه نفت 54 دلار 65 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 43 سنت افت داشته و به 51 دلار 93 سنت در هر بشکه رسید. هر دوشاخص نفت در روز جمعه 2.3 درصد کاهش را ثبت کردند.

بازار نفت طی هفته های اخیر به دلیل آغاز واکسیناسیون کرونا و همچنین کاهش تولیددات بزرگترین صادر کننده نفت جهان یعنی عربستان تقویت شد اما با افزایش شمار مبتلایان به این بیماری نگرانی ها در خصوص بهبود تقاضا تشدید یافت.

افزایش تعداد دکل های حفاری نفت و گاز بازار نفت را تحت فشار قرار داده است زیرا رشد قیمت ها منجر شده تا تمایل برای افزایش تولیدات بیشتر شود.تولید کنندکان نفت شیل آمریکا فورا به تقویت بازار واکنش نشان دادند زیرا با عقب نشینی کشورهایی مانند عربستان و روسیه توانستند سهم عمده ای از این بازار را به خود اختصاص دهند. از طرفی دیگر با افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در چین محدودیت های بیشتری اعمال شده و حدود 28 میلیون نفر تحت تاثیر این محدودیت ها قرار دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206552
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه