«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش حدود یک درصدی قیمت نفت

بهای نفت در روز دوشنبه پیش از نشست اوپک و متحدانش و تصمیم گیری در خصوص ادامه توافق کاهش تولیدات نفت افت حدود یک درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه پیش از نشست اوپک و متحدانش و تصمیم گیری در خصوص ادامه توافق کاهش تولیدات نفت افت حدود یک درصدی را تجربه کرد.

شاخص نفت برنت 34 سنت کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 37 دلار 50 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افت 32 سنت به 35 دلار 17 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت به دنبال بهترین عملکرد ماهیانه برنت و دبلیو تی ای طی سال کاهش را ثبت کرد.این افزایش در پی کاهش تولیدات بی سابقه اوپک طی دو دهه اخیر و در راستای تقویت تقاضا پس از شیوع کرونا ویروس رخ داد.

به گفته اقتصاددان OCBC، تمامی توجهات به نشست اوپک است. اوپک و متحدانش مانند روسیه به دنبال شیوع کرونا ویروس و کاهش تقاضای جهانی، در ماه آوریل تصمیم گرفتند که تولیدات خود را به میزان 9.7 میلیون بشکه طی ماه های جون و می کاهش دهند.

تنش های میان چین و آمریکا از دیگر عواملی است که بازارهای مالی را تحت فشار قرار داده و از طرفی دیگر شورش ها و اعتراضات در برخی از شهرهای آمریکا نیز بر بازار بی تاثیر نبوده است. یک منبع آگاه به رویترز اعلام کرده که عربستان سعودی به دنبال کاهش تولیدات تا اواخر سال جاری بوده اما تاکنون  روسیه از این تصمیم حمایت نکرده است.

براساس گزارش بیکر هیوز، عرضه در آمریکا نیز افت داشته و در نتیجه شمار سکوهای حفاری گاز و نفت کانادا و آمریکا به کمترین میزان خود رسیده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196327
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه