میهن صنعت :

کاهش قیمت خودرو در شرایط فعلی امکان پذیر نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر افزایش قیمت خودرو تحت الشعاع چالش میان خودروساز ، قطعه ساز و بانکها قرار گرفته است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در حال حاضر افزایش قیمت خودرو تحت الشعاع چالش میان خودروساز ، قطعه ساز و بانکها  قرار گرفته است.

سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود :هم اکنون بسیاری از قطعه سازان به دلیل اینکه نتوانستند مطالباتشان را از خودروسازان دریافت کنند با بانکها به دلیل عدم پرداخت به موقع اقساط، مشکل دارند.

وی تصریح کرد: این روند نشان می دهد که امکان کاهش قیمت خودرو تقریبا نشدنی است اما این امکان وجود دارد که در صورت تغییراتی در بازار عرضه و تقاضا ، قیمت خودرو تا حدودی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت خودرو در شرایط موجود عملا غیر ممکن است ، تصریح کرد : به نظر کاهش قیمت خودرو در شرایط فعلی امکان پذیر نخو.اهد بود.

وی در ادامه بر لزوم نظارت بر قیمت خودرو تاکید و اظهار داشت : باید نظارت دقیقی توسط دولت و مجلس و دستگاههای نظارتی برقیمت خودرو صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نظارتهای صورت گرفته بر بازار خودرو چندان اثر بخش نبوده ، یاد اور شد : هم اکنون عدم رقابت پذیری در بازار خودرو کشور موجب مشکلاتی در بازار و افزایش قیمت خودرو در کشور شده است.

وی همچنین به پیشنهاد خودروسازان در خصوص آزادسازی قیمت خودرو و تاثیر آن بر تعادل قیمت خودرو پرداخت و خاطر نشان کرد : با آزادسازی قیمت خودرو طبعا باید تعرفه واردات خودرو نیز برداشته شود که در این صورت امکان  رکود در بازار خودروهای داخلی و کاهش فروش تولیدات در این بخش وجود خواهد داشت.

نماینده قائم شهر در خانه ملت تصریح کرد : قطعا تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار و آزادسازی قیمت مستلزم عرضه خودورهای داخلی در در بازار رقابتی است که عملا این اقدام ضربه صنعت خودرو کشور خواهد بود.

حسینی تاکید کرد : هم اکنون برای حفظ صنعت خودرو کشور،  آزادسازی قیمت خودرو به مصلحت کشور نیست.  

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2656
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه