«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش قیمت نفت به دنبال ضمانت مجلس وزیران عربستان

بهای نفت در روز چهارشنبه پس از این که عربستان تاکید کرد، در تلاش برای کاهش تنش های سیاسی در خاورمیانه و تعادل در بازار نفت است، کاهش پیدا کرد و به علاوه داده های صنعتی حاکی از افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه پس از این که عربستان تاکید کرد، در تلاش برای کاهش تنش های سیاسی در خاورمیانه و تعادل در بازار نفت است، کاهش پیدا کرد و به علاوه  داده های صنعتی حاکی از افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا است.

شاخص نفت خام برنت 37 سنت معادل 0.5 درصد کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 71 دلار 87 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه جولای با کاهش 54 سنت معادل 0.9 درصد به 62 دلار 59 سنت در هر بشکه رسید.

مجلس وزیران عربستان سعودی در روز گذشته اعلام کرد که عربستان به دنبال تعادل بازار نفت و توقف تنش های سیاسی میان ایران و آمریکا است.

مجلس وزیران عربستان سعودی در بیانیه ای پس از جلسه شب گذشته عنوان کرد:  عربستان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ و برقراری صلح به کار گرفته و به علاوه دولت متعهد شده که بازار جهانی نفت را به تعادل برساند.

رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در روز دوشنبه اعلام کرد که اگر ایران اقدامی علیه منافع آمریکا در خاورمیانه انجام دهد با "واکنشی نیرومند" روبرو خواهد شد.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع آمریکا در این خصوص مدعی شد: در حالی که تهدید از سوی ایران همچنان وجود دارد اما اقدامات  بازدازنده "هوشیارانه" پنتاگون برنامه حمله بالقوه ایران به منافع آمریکا را "متوقف" کرده است.

طبق گزارش موسسه نفتی آمریکا در روز گذشته، ذخایر نفت آمریکا برخلاف انتظار افزایش یافت و به 2.4 میلیون بشکه رسیده است و  در حالی که تحلیل گران پیش بینی می کردند به میزان 500 هزار بشکه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177059
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه