«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کاهش قیمت نفت در پی تقویت ارزش دلار

بهای نفت به دنبال تقویت ارزش دلار کاهش یافت در حالی که پیش بینی حاکی از آن است که عرضه نفت در واکنش به بالا رفتن قیمت ها رشد می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال تقویت ارزش دلار کاهش یافت در حالی که پیش بینی حاکی از آن است که عرضه نفت در واکنش به بالا رفتن قیمت ها رشد می کند.

شاخص نفت برنت با کاهش 75 سنت معادل 1.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 13 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 2 دلار و سه سنت افت داشته و به 61 دلار 50 سنت در هر بشکه رسید اگرچه این دو شاخص در هفته گذشته به ترتیب رشد 4.8 و 3.8 درصد را تجربه کردند و به دلیل اختلال عرضه از سوی آمریکا و همچنین افزایش امیدواری به احیای عرضه در پی آغاز روند واکسیناسیون افزایش 20 درصدی را در این ماه ثبت کردند.

ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته علیرغم انتظارات رشد داشته و در حال حاضر سرمایه گذاران چشم انتظار نشست بعدی اعضای اوپک پلاس در هفته جاری هستند. ظرفیت پالایش حدود 4 میلیون بشکه نفت همچنان به دلیل یخ زدگی و سرمای شدید در آمریکا تعطیل است و امکان دارد تا از سرگیری فعالیت پالایشگاه ها و تاسیسات تا ماه مارس طول بکشد.

براساس گزارش اخیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولیدات نفت این کشور در ماه دسامبر کاهش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208190
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه