«میهن صنعت» گزارش می دهد:

کاهش محدودیت های سفر به اروپا از 10 اسفند

اتحادیه اروپا ممنوعیت سفر غیر ضروری را برای مسافران واکسینه شده و بهبود یافته از کشورهای ثالث را از اول مارس لغو می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، اتحادیه اروپا ممنوعیت سفر غیر ضروری را برای مسافران واکسینه شده و بهبود یافته از کشورهای ثالث را از اول مارس لغو می کند.

از اول مارس 2022، (10 اسفند) به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه شده است که ممنوعیت سفرهای غیرضروری را برای شهروندان کشورهای ثالثی که علیه کووید-19 واکسینه شده‌اند و همچنین برای کسانی که از این ویروس بهبود یافته‌اند، حذف کنند.

شورای اتحادیه با به روز رسانی توصیه در مورد محدودیت موقت سفرهای غیر ضروری به اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرده است که توصیه جدید اعلام شده با توجه به تحولات همه گیری و همچنین سهم بالای جمعیت جهان که علیه کووید-19 واکسینه شده اند ارائه می شود.

بر اساس تصمیم این شورا، کشورهای اتحادیه اروپا باید به مسافران غیر ضروری که با یکی از واکسن‌هایی که توسط آژانس دارویی اروپا EMA)) یا سازمان بهداشت جهانی WHO))  واکسینه شده اند ، اجازه ورود بدهند.

با این حال، برای مسافرانی که با واکسن‌های تایید شده توسط WHO اما نه توسط EMA واکسینه شده‌اند، ممکن است نتایج آزمایش COVID-19 قبل از عزیمت مورد نیاز باشد.

همه مسافران باید حداقل 14 روز قبل از سفر خود به کشور اتحادیه اروپا واکسینه شده باشند، و حداکثر 270 روز از تاریخ واکسیناسیون آنها نگذشته باشد تا اجازه ورود به عنوان افراد واکسینه شده را داشته باشند. کسانی که تاریخ واکسیناسیون آنها بیش از 9 ماه است باید دوز تقویت کننده دریافت کنند تا اجازه ورود به کشور را داشته باشند.

به همین ترتیب، مسافرانی که در 180 روز گذشته به کووید-19 مبتلا شده‌اند و از آن بهبود یافته‌اند نیز باید اجازه ورود به این بلوک را داشته باشند، حتی برای اهداف غیرضروری مانند گردشگری.

این شورا خاطرنشان می کند: آزمایش PCR منفی قبل از عزیمت همچنین ممکن است برای افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند و همچنین برای افرادی که با واکسن مورد تایید اتحادیه اروپا واکسینه شده اند اما گواهی اتحادیه اروپا یا معادل آن را ندارند لازم باشد .

این شورا همچنین به کشورهای عضو یادآوری می‌کند که اجازه ورود به کودکان بین شش تا 18 سال را که با آزمایش PCR منفی سفر می‌کنند را صادر کند، حداکثر 72 ساعت قبل از حرکت باید انجام دهند. کودکان زیر شش سال باید از تمام محدودیت های ورود معاف باشند.

با توجه به توصیه جدید، مسافران کشورهایی که اتحادیه اروپا با آنها در مورد شناسایی گواهی‌های COVID-19 خود به توافق رسیده‌اند بیشترین بهره را خواهند برد. کشورهایی که تاکنون چنین توافقی با اتحادیه اروپا داشته اند به شرح زیر است:

آلبانی

آندورا

ارمنستان

بنین

کابو ورد

السالوادور

جزایر فارو

گرجستان

اسرائيل

ایسلند

اردن

لبنان

لیختن اشتاین

مولداوی

موناکو

مونته نگرو

مراکش

نیوزلند

مقدونیه شمالی

نروژ

پاناما

سن مارینو

صربستان

سنگاپور

سوئیس

تایوان

تایلند

تونس

رفتن

بوقلمون

اوکراین

امارات متحده عربی

انگلستان

اروگوئه

واتیکان

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=240237
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه