میهن صنعت :

کاهش میزان تصادفات ایران نسبت به میانگین بین‌المللی تا پایان سال

میهن صنعت : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری میزان تصادفات رانندگی ایران از میانگین بین‌المللی و دنیا، پایین‌تر خواهد آمد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس، سردار اسکندر مؤمنی شامگاه روز شنبه، در مراسم گرامیداشت روز راهدار در سالن الغدیر ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: ارگان‌هایی زیادی در جاده‌ها برای برقراری نظم، آرامش و ایمنی مسافران فعال هستند و تعاملات در این‌باره مطلوب است.

 

وی یادآور شد قطعاً منطقی نیست که تمامی این وظایف در جاده توسط یک ارگان عملیاتی شود و این امکان وجود ندارد.

 

‌رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: در این راستا تعامل و همکاری و کار گروهی نمود بیشتری دارد؛ در کنار توسعه جذب منابع و امکانات باید از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری را داشت.

مؤمنی با تاکید بر این که تعامل پلیس، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر ارگان‌های دست‌اندرکار جاده طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است، اضافه کرد: خدمت در جاده‌ها تداوم دارد، تولید آرامش، امنیت و ایمنی دائمی است و راهدار و پلیس هر لحظه در حال تولید امنیت و ایمنی در جاده‌ها هستند.

‌رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه در سال گذشته میزان تصادفات رانندگی کاهش بسزایی داشت، افزود: اگر روند کشته‌های تصادفات رانندگی در سال 84 که با 6.5 میلیون خودرو، 28 هزار نفر ‌بود، ادامه می‌یافت، هم‌اکنون میزان تصادفات رانندگی سالانه به بیش از 60 هزار نفر افزایش یافته بود.

مؤمنی ادامه داد: این در حالی است که هم‌اکنون 16 میلیون خودرو در کشور وجود دارد و تقاضای سفر بسیار بالاست، اما تعداد جانباختگان سوانح رانندگی به 20 هزار نفر کاهش یافته است.

‌رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به کاهش 40 درصدی سوانح رانندگی طی هفت سال اخیر، اضافه کرد: این امر نشان از کار علمی، هدفمند و نظام‌مند بین ارگان‌های دست‌اندرکار جاده دارد.

مؤمنی با بیان اینکه در سال 90 بیش از 12 هزار میلیارد تومان از خسارات مادی تصادفات کاهش یافت، افزود: در چند سال قبل ضریب خسارت بیمه در شخص ثالث 129 درصد بود یعنی بیمه 100 تومان می‌گرفت، 129 تومان خسارت می‌داد اما هم‌اکنون ضریب خسارت بیمه 80 درصد است یعنی 20 درصد سود برای بیمه‌ها می‌ماند.

‌رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با تأکید بر اینکه کاهش سوانح رانندگی برای تمامی اقشار مردم و کشور منفعت دارد، اظهار داشت:‌ طی برنامه‌ریزی انجام شده امسال تا پایان سال جاری میزان تصادفات رانندگی از میانگین بین‌المللی و دنیا پایین‌تر خواهد آمد.

بنابراین گزارش همایش بزرگداشت روز راهدار‌ شامگاه روز گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، مدیران راه و شهرسازی استان‌های کشور و جمعی از راهداران برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7786
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه