میهن صنعت :

کاهش واردات خودروهای خارجی بازار را در اختیار خودروسازان داخلی قرار می دهد

دکتر علی جزایری : افزایش تحریم ها بالطبع موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی و در نهایت منجر به کاهش تقاضای خرید این دسته از خودروها می شود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: افزایش تحریم ها بالطبع موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی و در نهایت منجر به کاهش تقاضای خرید این دسته از خودروها می شود.

دکتر علی جزایری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان مطلب فوق افزود: پیرامون کاهش واردات خودروهای خارجی از سایر کشورها بازار خودروی کشور به صورت کاملا انحصاری در اختیار خودروسازان قرار خواهد گرفت و همین امر می تواند زمینه افزایش قیمت خودروهای داخلی را در کنار خودروهای خارجی فراهم آورد.

وی با اشاره به تاثیراتی که تحریم ها بر صنعت خودروسازی کشور گذاشته است، ابراز داشت: اعمال تحریم ها ازحیث ایجاد محدودیت در تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز ، موجب کاهش ظرفیت های تولیدی در واحدها و مجموعه های قطعه سازی شده است.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه سخنان خود از اقداماتی که طی سال های گذشته در راستای طراحی و تولید خودروی ملی صورت پذیرفته است، سخن به میان آورد و گفت:علیرغم تمامی تلاش ها ، صنعت خودروسازی کشور تاکنون نتوانسته در زمینه طراحی خودروی ملی موفق ظاهر شود.

وی با اعلام اینکه مالکیت معنوی خودروی ملی طراحی شده از آن صنعت خودروسازی کشور نیست،اظهار داشت: با توجه به تامین قطعات مورد نیاز این خودرو از سایر کشورها تامین می گردد از اینرو میتوان گفت که مالکیت معنوی خودروی ملی طراحی شده در کشور صد در صد از آن صنعت خودروسازی کشور نیست.

جزایری خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر طراحی خودروی ملی و در کنار آن تصاحب مالکیت معنوی آن، مزایا و فواید بیشماری را برای صنعت خودروسازی کشور به همراه دارد که از جمله می توان به سفارش گذاری در خصوص تولید این خودرو اشاره کرد.

وی  در پایان بر ضرورت پیش بینی برنامه های بلند مدت برای صنعت خودروسازی به جهت فائق آمدن بر معضلات موجود تاکید کرد و گفت: صنعت خودروسازی کشور باید پیش از اینها در راستای پیش بینی برنامه های بلند مدت و کلان گام بر می داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3146
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه