میهن صنعت :

کاهش یک تا سه میلیونی قیمت محصولات ایران خودرو

میهن صنعت : مدیرکل ماشین سازی و نیروی محرکه وزارت صنعت،معدن و تجارت از کاهش یک تا سه میلیونی قیمت محصولات ایران خودرو در آینده نزدیک، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، کیومرث فروتنی روز دوشنبه در میزگرد تخصصی ˈ بازار خودرو ،آسیب شناسی قیمتهاˈ در محل هتل المپیک ، با اشاره به جلسه روز گذشته کارگروه حمایت از تولید بیان کرد: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این جلسه از کاهش قیمت محصولات این گروه خبر داد و گفت که زمان این کاهش قیمت به زودی توسط این مجموعه اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جلسه دیروز امکان گشایش ال.سی برای خودروسازان با 100 درصد اعتبار به جای 130 درصد فراهم شد.

فروتنی افزود: تسهیلاتی که دیروز برای ارایه آن به خودروسازان تاکید شد، مبلغ جدیدی نبوده و شامل یک هزار میلیارد تومانی است که پیش از این شورای پول و اعتبار تصویب کرد.

این مقام مسوول یادآور شد: رییس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه از اعطای تسهیلات با دریافت سفته از خودروسازان خبر داد و گفت که به بانک های عامل ابلاغ کردیم تا با دریافت سفته ، این تسهیلات را اعطا کنند.

وی متذکر شد که اگر خودروسازان خواستار دریافت مبالغ بیشتری هستند باید وثایق لازم را به بانکها ارایه دهند.

فروتنی گفت: برای اعطای ارز مبادله ای به خودروسازان نیز در حال حاضر سقف 2 میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ماشین سازی و نیروی محرکه وزارت صنعت،معدن و تجارت در مورد قیمت گذاری خودرو نیز بیان کرد: مصوبه اخیر هیات وزیران در این خصوص ملاک عمل بوده است، به این ترتیب که شورای رقابت دستور العمل تعیین قیمت را مشخص می کند و سازمان حمایت ، قیمت گذاری را انجام می دهد.

وی در مورد کاهش تعرفه نیز اظهار داشت که از سال آینده پنج درصد تعرفه واردات کاهش پیدا خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13505
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه